Koncertní fotografie a fotografie hudby v komunikaci českých kapel na sociálních sítích
| Název práce v češtině: | Koncertní fotografie a fotografie hudby v komunikaci českých kapel na sociálních sítích |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Concert photography and photography of music in a communication of Czech bands on social media |
| Klíčová slova: | hudební fotografie, sociální sítě, sebepropagace, Instagram, Chinaski, Kryštof, Mandrage |
| Klíčová slova anglicky: | music photography, social media, self-promotion, Instagram, Chinaski, Kryštof, Mandrage |
| Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
| Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
| Datum přihlášení: | 23.06.2016 |
| Datum zadání: | 01.07.2016 |
| Datum a čas obhajoby: | 15.06.2017 08:00 |
| Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H011, Hollar - místn. č. 011 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2017 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2017 |
| Oponenti: | Mgr. Pavel Turek, Ph.D. |
| Kontrola URKUND: | ![]() |
| Seznam odborné literatury |
| monografie:
BAATZ, Willfried. Fotografie. Praha: Computer Press, 2004. Malá encyklopedie. 192 stran. ISBN 80-251-0210-6. BIEGER-THIELEMANN, Marianne, Gérard A. GOODROW a Lilian HABERER. 20th century photography: Museum Ludwig Cologne. Köln: Taschen, 1996. 760 stran. ISBN 3-8228-5867-6. INGLIS, Fred. A short history of celebrity [online]. Princeton: Princeton University Press, 2010. 317 stran. ISBN 978-140-0834-396. JOHNSON, William S., Mark RICE, Carla WILLIAMS, Therese MULLIGAN a David JŮZLOVÁ, Jana, Antonín KOČÍ a Naďa ŠPETLÁKOVÁ. Česko: [A-Z]. V Praze: Knižní klub, 2005. Universum. 512 stran. ISBN 80-242-1525-X. KOETZLE, Michael. Photographers A-Z. Cologne: Taschen, 2011. 439 stran. ISBN 978-3-8365-1109-4. LEIBOVITZ, Annie a Sharon DELANO. Annie Leibovitz at work: [text based on conversations with Sharon DeLano]. London: Jonathan Cape, 2008. 237 stran. ISBN 9780224087575. LEIBOVITZ, Annie. A photographer's life: 1990-2005. New York: Random House Trade Paperbacks, 2009. 472 stran. ISBN 978-0-8129-7963-3. MARSHALL, Jim a Joel SELVIN. The Haight: love, rock, and revolution : the photography of Jim Marshall. 304 stran. ISBN 978-1608873630. NANORU, Michal. Zde jsou psi: Here be dogs. V Praze: Yinachi, 2010. 259 stran. ISBN 978-80-904735-1-5. PINSON, K. Heather. The jazz image: seeing music through Herman Leonard's photography [online]. Jackson: University Press of Mississippi, 2010. American made music series. 252 stran. ISBN 978-160-4734-959. PÝCHA, Ondřej. Sportovci. Brno: Computer Press, 2016. 150 stran. ISBN 978-80-251-4827-3. ROSE, Gillian. Visual methodologies: an introduction to researching with visual materials. 3rd ed. Los Angeles: Sage, 2012. 386 stran. ISBN 978-0-85702-888-4. ROSENBLUM, Naomi. A world history of photography. 4th ed. New York: Abbeville Press Publishers, 2007. 712 stran. ISBN 978-0-7892-0946-7. SCOTT, David Meerman. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly [online]. 5. John Wiley & Sons, Incorporated, 2015. 465 stran. ISBN 9781119070672. SCHAFFER, Neal. Maximize Your Social: A One-Stop Guide to Building a Social Media Strategy for Marketing and Business Success [online]. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Incorporated, 2013. 226 stran. ISBN 9781118756638. SLIDE, Anthony. Inside the Hollywood fan magazine a history of star makers, fabricators, and gossip mongers. Jackson: University Press of Mississippi, 2010 [cit. 2017-05-18]. 323 stran. ISBN 978-160-4734-140. THE AGENCY PERSPECTIVE, Stephanie Agresta a B. Bonin Bough. THE BRAND PERSPECTIVE. Perspectives on social media marketing [online]. Boston, Mass: Course Technology, 2011. 300 stran. ISBN 978-143-5456-532. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. 293 stran. ISBN 978-80-7367-683-4. TŘEŠTÍK, Tomáš. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie. Praha: Atemi, 2002. 159 stran. ISBN 80-238-8197-3. TURNER, Graeme. Understanding celebrity. Repr. London: SAGE, 2009. 157 stran. ISBN 978-0-7619-4168-2. WOOTERS. Dějiny fotografie: od roku 1839 do současnosti. V Praze: Slovart, 2010. George Eastman House collection. 766 stran. ISBN 978-80-7391-426-4. online články: 500 Greatest Albums of All Time. In: Rolling Stone [online]. New York: Wenner Media, 2012 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.rollingstone.com/music/lists/500-greatest-albums-of-all-time-20120531/little-richard-heres-little-richard-20120531 BALDRIDGE, Aimee. Breaking In: Concert Tour Photographer Tom Falcone. In: Photo Video Edu [online]. New York: MAC Group, 2015 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.photovideoedu.com/Learn/Articles/breaking-in-concert-tour-photographer-tom-falcone.aspx DOČEKAL, Daniel. Uživatelé Apple se bouří. "Jejich" Instagram je nyní i na Androidu. In: Lupa.cz [online]. Praha: Internet Info, 2012 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.lupa.cz/clanky/uzivatele-apple-se-bouri-jejich-instagram-je-nyni-i-na-androidu/ FRIEND, David. Vanity Fair: The One-Click History. In: Vanity Fair [online]. New York: Condé Nast Publications, 2008 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.vanityfair.com/magazine/2008/01/oneclickhistory GREENE, Andy. Rolling Stone at 50: Making the First Issue. In: Rolling Stone [online]. New York: Wenner Media, 2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.rollingstone.com/music/features/rolling-stone-at-50-making-the-first-issue-w458998 Instagram v Česku roste, používá ho 40 % Čechů. In: Media Guru [online]. Praha: PHD, 2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/aktuality/instagram-v-cesku-roste-ma-ho-uz-40-cechu/ Introducing Hashtags on Instagram. In: Instagram Blog [online]. San Francisco: Instagram, 2011 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://blog.instagram.com/post/8755963247/introducing-hashtags-on-instagram Introducing Photos of You. In: Instagram Blog [online]. San Francisco: Instagram, 2013 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://blog.instagram.com/post/49445004952/photosofyou Introducing Video on Instagram. In: Instagram Blog [online]. San Francisco: Instagram, 2013 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://blog.instagram.com/post/53448889009/video-on-instagram Jim Marshall, Legendary Rock Photographer, Passes Away at 74. In: Rolling Stone [online]. New York: Wenner Media, 2010 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.rollingstone.com/music/news/jim-marshall-legendary-rock-photographer-passes-away-at-74-20100324 LORENC, Jakub. Jak se daří jednotlivým sociálním sítí v České republice? In: AMI Digital: Digikydy [online]. Praha: AMI Digital, 2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.amidigital.cz/digikydy/jak-se-dari-jednotlivym-socialnim-siti-v-ceske-republice/ MOOALLEM, Stephen. 150 Years of Harper's Bazaar. In: Harper's Bazaar [online]. New York: Hearst, 2016 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.harpersbazaar.com/culture/features/a18658/history-of-harpers-bazaar/ NÝVLT, Václav a Jan KUŽNÍK. Spotify a iTunes možná zabíjejí hudbu. A co děti, budou mít co poslouchat? In: IDnes.cz: Technet.cz [online]. Praha: MAFRA, 2014 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://technet.idnes.cz/spotify-a-itunes-mozna-zabiji-hudbu-dbf-/tec_audio.aspx?c=A131213_124632_tec_audio_nyv Thinking Outside the Square: Support for Landscape and Portrait Formats on Instagram. In: Instagram Blog [online]. San Francisco: Instagram, 2015 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://blog.instagram.com/post/127722429412/150827-portrait-and-landscape články: DELO, Cotton. Why It's Hard to Be a Brand on Instagram. Advertising Age. 2014, 85(8), 10. [cit. 2017-05-18] ISSN 00018899. Dostupné také z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ufh&AN=95653023&lang=cs&site=ehost-live JONES, STEVE a MARTIN SORGER. STEVE JONES AND MARTIN SORGER: COVERING MUSIC[online]. [cit. 2017-05-18]. DOI: 10.1111/j.1533-1598.1999.tb00004.x. ISBN 10.1111/j.1533-1598.1999.tb00004.x. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1111/j.1533-1598.1999.tb00004.x. s 71 Takhle se fotí jazz. Euro. Mladá fronta, 2017, 18(14), 56. webové stránky: About Us. Instagram [online]. San Francisco, c2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.instagram.com/about/us/ About. Condé Nast [online]. New York: Condé Nast Publications, c2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.condenast.com/about/ Herman Leonard: Biography. Herman Leonard [online]. Pasadena: Herman Leonard Photography [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://hermanleonard.com/index.php/biography Historie společnosti. Supraphon [online]. Praha: Supraphon, c2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.supraphon.cz/historie-spolecnosti Jaroslav Prokop - Muzikanti. Fotodepo [online]. Praha, c2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.fotodepo.cz/vystava/Jaroslav-Prokop-Muzikanti-19 Jaroslav Prokop: Portrét jednoho hudebního festivalu. Leica Gallery Prague [online]. Praha: Leica Gallery Prague, 2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.lgp.cz/cz/udalost/vystava/portret-jednoho-hudebniho-festivalu.html Jazz World Photo. Jazz World Photo [online]. Trutnov, c2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://www.jazzworldphoto.com/ Lidé na FMK: doc. MgA. Jaroslav Prokop. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně: Fakulta multimediálních komunikací [online]. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.utb.cz/fmk/o-fakulte/lide-na-fmk?sid=jprokop Pavel Jasanský. Artlist: Databáze současného umění [online]. Praha: Centrum pro současné umění Praha, 2015 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://www.artlist.cz/pavel-jasansky-2734/ Pirelli Calendar: Pirelli Calendar. In: Pirelli Calendar: The three eras of "The Cal" [online]. 2016 [cit. 2017-04-26]. Dostupné z: http://pirellicalendar.pirelli.com/en/the-three-eras-of-the-cal The Jazz Image: Lee Tanner's Jazz Photography. The Jazz Image [online]. Los Angeles [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: http://jazzimage.com/about/ The Official Website of Jim Marshall Photography: GRAMMY Award Winnig Photographer of Music Icons from the '60s to the Present Day. The Official Website of Jim Marshall[online]. San Francisco: Jim Marshall Photography, ©2010-2016 [cit. 2017-04-26]. Dostupné z: http://www.jimmarshallphotographyllc.com absolventská práce: BENETINOVÁ ANDREJKOVÁ, Lucia. Grafický dizajn v populárnej hudbe od r. 1950 po súčasnosť.. Zlín, 2012. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací. RÁBOVÁ, Tereza. Utváření hvězdy v médiích [online]. 2009 [cit. 2017-05-18]. Dostupné z: https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/68824. Vedoucí práce Ladislav Janovec. video: Fotografové 01 - Pavel Jasanský. In: Youtube [online]. 2016-03-14 [cit. 2017-05-18 ]. Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=-dZXAXOpu8w. Kanál uživatele artycok.tv. |
| Předběžná náplň práce |
| Tato práce se zabývá využitím koncertních a hudebních fotografií k sebeprezentaci českých kapel na čím dál tím populárnější sociální síti Instagram. Práce se tak věnuje třem oblíbeným oblastem, kterými jsou fotografie a vizualita, hudba a propagace na sociálních sítích. Práce se věnuje historickému vývoji koncertní fotografie a jejích předchůdců, krátce představí nejdůležitější osobnosti, jež koncertní fotografii formovaly, jako byl například Jim Marshall nebo Annie Leibovitz, ale věnovat se bude i současným trendům v oblasti zachycování hudby pomocí fotografie. Pro lepší porozumění interpretaci výsledků praktické části se práce věnuje rovněž vývoji Instagramu od jeho počátku až do současnosti, jeho funkčním prvkům a specifikům jeho využití pro vlastní prezentaci. Praktická část práce se zaměřuje na konkrétní vybrané české kapely, konkrétně kapely Kryštof, Mandrage a Chinaski, a způsoby jejich komunikace na Instagramu, především vytyčuje oblasti v nichž se kapely liší a v nichž si jsou jejich způsoby komunikace naopak podobné. Největší důraz v této části práce klade na význam sebeprezentace jednotlivých interpretů a na odezvu recipientů jejich sdělení. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| This thesis concentrates on concert and music photography and the ability of Czech bands to apply these photographs into their communication on Instagram. Thus, the thesis focuses on three major topics of growing popularity, which are photography and the visuality itself, music, and self-promotion on social media. First part the thesis introduces history of concert and music photography and also mentions some of the current trends in this specific photographic genre. To better understand the interpretation of the practical part of the thesis, the work also focuses on introducing Instagram’s history, its functional features and ways of self-promotion through the visual social media site itself. The last part of the thesis is focused on the research itself. This part the thesis will examine specific ways of self-promotion of Czech bands on Instagram and will focus on differences and similarities of their communication through photography. |
- zadáno vedoucím/školitelem