Analýza marketingové komunikace oděvní značky Zara
Název práce v češtině: | Analýza marketingové komunikace oděvní značky Zara |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Marketing Communication Analysis of Zara Fashion Brand |
Klíčová slova: | Rychlá móda, oděvy, Zara, Inditex, rychlost, obchodní model, logistika, trendy, design, efekt nedostatku, obchody, vizuální merchandising, marketingová komunikace, analýza. |
Klíčová slova anglicky: | Fast fashion, garments, Zara, Inditex, speed, business model, logistics, trends, design, scarcity effect, retail units, visual merchandising, marketing communication, analysis. |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.06.2016 |
Datum zadání: | 23.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2017 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2017 |
Oponenti: | doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
Knihy – monografie:
BRUCE, Margaret a Tony HINES, 2007. Fashion Marketing: Contemporary Issues. Druhé vydání. Oxford : Elsevier Ltd. 324 s. ISBN 978-0-7506-6897-2. DE PELSMACKER, Patrick, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH, 2003. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, a.s. 581 s. ISBN 80-247-0254-1. EASEY, Mike, 2009. Fashion Marketing. Chichester : John Wiley and Sons. 260 s. ISBN: 978-1-4051-3953-3. HALADA, Jan a kol. (ed.), 2005. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha : Karolinum, 2015. 118 s. ISBN 978-80-246-3075-5. HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha : Grada Publishing, a.s. 250 s. ISBN 978-80-247-5022-4. HORŇÁK, Pavel a Olga JURÁŠKOVÁ, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha : Grada Publishing, a.s. 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7. JAHODOVÁ, Hana a Jana PŘIKRYLOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Havlíčkův Brod : Grada Publishing, a.s. 294 s. ISBN 978-80-247-3622-8. JANOUCH, Viktor, 2010. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Praha : Computer Press. 304 s. ISBN 978-80-251-4322-3. KOTLER, Philip a kol., 2004. Marketing. Praha : Grada Publishing, a.s. 864 s. ISBN 978-80-247-0513-2. KOTLER, Philip a kol., 2007. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, a.s. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2. KOZEL, Roman a kol., 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing, a.s., 277 s. ISBN 80-247-0966-6. KRÁLÍČEK, Miroslav a kol., 2013. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, a.s. 256 s. ISBN 978-80-247-4208-3. MORGAN, Tony, 2011. Visual Mechandising: Window and in-store displays for retail. Druhé vydání. London: Laurence King Publishing. 208 s. ISBN 978-18-566-9763-7. 49 TUNGATE, Mark, 2008. Fashion Brands: Branding styles from Armani to Zara. 2. vyd. London : KoganPage Limited. 264 s. ISBN 978-0-7494-5305-3. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce „Analýza marketingové komunikace oděvní značky Zara“ popisuje a analyzuje jednotlivé části cirkulárního obchodního modelu a alternativního přístupu k marketingové komunikaci. Právě kombinace a následná implementace těchto dvou strategických přístupů zajistila značce pozici jednoho z lídrů trhu s rychlou módou.
První část práce se zabývá historií a současností značky a následnou deskripcí jednotlivých strategických ohnisek obchodního modelu od designu přes výrobu až po distribuci na pulty obchodů. Druhá část práce se zabývá analýzou marketingové komunikace značky. Primárním kanálem jsou prodejny Zara, jimž je v této části věnován velký prostor. Sekundárním kanálem jsou nová média, která jsou také podrobena důkladné deskripci. Závěr práce shrnuje výslednou analýzu a nabízí doporučení ke zlepšení komunikace značky s ohledem na potenciální budoucí hrozby. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The Bachelor thesis „The Marketing Communication Analysis of Zara Fashion Brand“ describes and analyses each part of the circular business model and alternative access to the marketing communication. The implementation of these two strategic approaches ensures Zara the position of one the fast fashion market’s leaders.
The first part of the thesis deals with the description of Zara from its history to the present and then with the description of each parts of the business model right from design, manufacturing to the final phase of distribution to the shops. The second part of the thesis highlights the analysis of Zara’s marketing communication strategy. The primary channels are retailing units which are explained more in detail in the chapter 6.2. The secondary channels namely the new media which are widely described in the chapter 6.3. The conclusion of the thesis sums up the final analysis and offers recommendations on how to improve the marketing communication of the brand considering the potential threats. |