Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi
Název práce v češtině: | Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational skills and thein application in practice |
Klíčová slova: | Edukace, edukační proces, edukační standardy, osobnost, ošetřovatelství, pacient, sestra |
Klíčová slova anglicky: | Education, educational process, educational standards, personality, nursing, patient, nurse |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav ošetřovatelství (13-342) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Šárka Tomová, MPH, Ph.D. et Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.05.2016 |
Datum zadání: | 04.05.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.05.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 04.06.2018 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.04.2018 |
Do kdy má student odevzdat: | 30.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.06.2018 |
Oponenti: | PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce musí splňovat požadavky uvedené v Opatření děkana 2. LF UK č. 12/2010. Zpracováním bakalářské práce student/ka prokáže, že se umí samostatně orientovat ve studovaném oboru a že v průběhu studia získal/a a zároveň je i schopen/a v praxi uplatňovat teoretické poznatky a praktické postupy (metody). Bakalářská práce musí být původním a samostatně zpracovaným odborným textem. Při zpracování bakalářské práce se student/ka může opírat o výsledky a zkušenosti získané jinými autory, avšak vždy musí tyto výsledky a zkušenosti konfrontovat s vlastními názory, úvahami, hodnoceními a závěry. Rozsah bakalářské práce vyplývá z povahy zpracovávaného tématu, přičemž její minimální rozsah činí 40 stran normovaného textu. Referenční seznam musí obsahovat nejméně 25 položek časopiseckých, literárních či elektronických zdrojů informací. Do referenčního seznamu se nezapočítávají pouhá abstrakta. Zpracováním bakalářské práce musí student prokázat schopnost pracovat s aktuální odbornou literaturou vztahující se k řešené problematice, včetně práce s cizojazyčnou literaturou a s dalšími prameny. Citace typu “ústní sdělení” a “nepublikovaná data” (s výjimkou vnitřních předpisů a standardů) nelze v bakalářské práci použít. |
Seznam odborné literatury |
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-2171-2.
PODGÓRECKI, Józef. Sociální komunikace v edukaci. Vyd. 1. Ostrava: Repronis, 1998. ISBN 80-86122-20-4. POHNĚTALOVÁ, Yveta a Vladimír VÁCLAVÍK. Alternativní edukační koncepce v současné pedagogické praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-501-1. NEMCOVÁ, Jana, HLINKOVÁ, Edita (ed.). Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, c2010. ISBN 978-80-8063-321-9. SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, c2012. ISBN 978-80-7262-845-2. |
Předběžná náplň práce |
Edukace je nezbytnou součástí kvalitní ošetřovatelské péče. Zdravotnický personál vede edukací pacienty k samostatné péči o vlastní zdraví, v neposlední řadě edukace zkvalitňuje vztahy mezi zdravotníky a pacienty. Cílem edukace je seznámení pacienta s novými informacemi a jejich využitím v každodenním životě. Baklaářská práce bude zaměřena na:
Sebehodnocení edukačních schopností sester a zdravotnických asistentů; Nejčastější edukační metody využívané sestrami ve zdravotnické praxi; Osobnost sestry poskytující edukaci z pohledu pacienta; Nejefektivnější způsob edukace z pohledu pacienta. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Education is an essential part ofquality care.Medical staff leeds educating patients on self-care for thein own health and also improves relations between health professionals and patients.The goal of education is to acquaint the patient with the new information and their use in everyday life. In my work, I wouldlike to focus on:
Self-evaluation of educational skills of nurses and medici assistants; The most common educational methodsused in medical practice; Personality nurses providing education from the perspective of the patient; The most suitable, most natural, most effective way of education from the perspective of the patient. |