Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Artificial intelligence for Mariáš
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro licitovaný mariáš
Název v anglickém jazyce: Artificial intelligence for Mariáš
Klíčová slova: Mariáš, Karetní hra, Minimax, Alfa-Beta, Umělá inteligence
Klíčová slova anglicky: Mariáš, Card game, Minimax, Alpha-Beta, Artificial intelligence
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Informatický ústav Univerzity Karlovy (32-IUUK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavel Veselý, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.04.2016
Datum zadání: 25.04.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.05.2016
Datum a čas obhajoby: 08.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2016
Oponenti: RNDr. Ondřej Pangrác, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit umělou inteligenci pro licitovaný mariáš spolu s webovou stránkou umožňující hraní licitovaného mariáše proti lidem i počítačovým protivníkům různých úrovní.

V rámci práce autor(ka) prozkoumá algoritmy umělé inteligence vhodné pro hraní této hry a pokusí se vyřešit problém s neúplnou informací, která by měla platit pro počítačového hráče stejně jako platí pro lidi. Kromě algoritmu prohledávajícího herní strom implementuje též počítačového protivníka využívajícího pouze heuristiky vytvořené na základě vhodných strategií pro hraní jednotlivých her v mariáši. V textové části práce budou použité algoritmy i heuristiky vysvětleny.

Vytvořenou umělou inteligenci autor(ka) otestuje hrami proti lidem, případně srovnáním s jinými dostupnými programy.
Seznam odborné literatury
chessprogramming.wikispaces.com/Alpha-Beta

Donald E. Knuth, Ronald W. Moore: An Analysis of Alpha-Beta Pruning

Oficiální pravidla Mariáše: http://ceskymarias.cz/index.php/pravidla

http://www.pagat.com/
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK