Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnoty a aspirace klientů v ústavní výchově
Název práce v češtině: Hodnoty a aspirace klientů v ústavní výchově
Název v anglickém jazyce: Value and aspiration of clients with constitutional education
Klíčová slova: náhradní výchovná péče, rizikové chování, poruchy chování, morální vývoj, attachment, deprivace, rodina.
Klíčová slova anglicky: eplacement foster care, risk behaviour , behavioural disorders , moral development, attachment, deprivation, family.
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 08.04.2016
Datum zadání: 08.04.2016
Datum a čas obhajoby: 31.05.2018 12:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá hodnotami a životními aspiracemi klientů s nařízenou ústavní výchovou. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje legislativě spojené s náhradní výchovnou péčí v České republice, etiologií rizikového chování, poruchami chování dětského věku a dopady institucionální výchovy na celkový vývoj osobnosti dítěte. Cílem praktické části je prostřednictvím výzkumného šetření zmapovat klienty Dětského domova se školou Liběchov. Zaměřit se na život klientů před vstupem do DDŠ a zjistit jejich hodnotové orientace a životní aspirace v oblasti vzdělání a partnerských vztahů v souvislosti s původním rodinným prostředím. Výsledky šetření poukazují vnímání hodnoty rodiny, partnerství ve vztazích a vzdělání.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis deals with values and life aspirations of clients with ordered institutional education. The hesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with legislation related to replacement foster care in the Czech Republic, the etiology of risk behaviour, behavioural disorders of childhood, and the impacts of institutional education on the overall development of the personality of the child.
The aim of the practical part is to map the clients of the children´s home with the Liběchov School through a research survey. Focus on clients´ lives before entering the DDŠ and identify their value orientation and life aspirations in the field of education and partnership in the context of (in connection with) original family environment. The results of the survey point to the perception of family value, partnership in relationships, and education.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK