Strategie žáků při řešení úloh z mechaniky zkoumané metodou oční kamery
Název práce v češtině: | Strategie žáků při řešení úloh z mechaniky zkoumané metodou oční kamery |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students' problem solving strategies explored by eye-tracking method |
Klíčová slova: | mechanika, oční kamera, vzdělávání, strategie |
Klíčová slova anglicky: | mechanics, the eye-tracking, education, strategies |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.02.2016 |
Datum zadání: | 22.02.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 31.01.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.01.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.01.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 31.01.2018 |
Oponenti: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
* Seznámit se s přehledovou literaturou týkající se jak metody eye-trackingu, tak studií v oblasti přírodovědného vzdělávání, které byly s pomocí této metody realizovány.
* Vybrat a připravit vhodné úlohy z mechaniky pro realizaci výzkumu. * Realizovat vlastní výzkum s kamerou s minimálně deseti studenty. * Zpracovat získané výsledky a napsat vlastní práci. |
Seznam odborné literatury |
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line). Kekule, M.Students‘ different approaches to solving problems from kinematics in respect of good and poor performance In Dabaj, F. Proceedings of International Conference on Contemporary Issues in Education Dubai, UAE, p. 126-135 Madsen, A. M., Larson, A. M., Loschky, L. C. & Sanjay Rebello, N. (2012). Difference in visual attention between those who correctly and incorrectly answer physics problems. Physical Review Special Topics – Physics Education Research, 8. Dostupné z DOI: 10.1103/PhysRevSTPER.8.010122 Kozhevnikov, M., Motes, M. & Hegarthy, M. (2007). Spatial visualization in physics problem solving. Cognitive Science, 31, 549–579. Lukavský, J. (2005). Sledování očních pohybů. [Bakalářská práce]. MFF UK, Praha. Tobii Studio - user manual 3.2. 2005 Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition, Springer. |