Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Strategie žáků při řešení úloh z mechaniky zkoumané metodou oční kamery
Název práce v češtině: Strategie žáků při řešení úloh z mechaniky zkoumané metodou oční kamery
Název v anglickém jazyce: Students' problem solving strategies explored by eye-tracking method
Klíčová slova: mechanika, oční kamera, vzdělávání, strategie
Klíčová slova anglicky: mechanics, the eye-tracking, education, strategies
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.02.2016
Datum zadání: 22.02.2016
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.02.2016
Datum a čas obhajoby: 31.01.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:02.01.2018
Datum proběhlé obhajoby: 31.01.2018
Oponenti: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
* Seznámit se s přehledovou literaturou týkající se jak metody eye-trackingu, tak studií v oblasti přírodovědného vzdělávání, které byly s pomocí této metody realizovány.
* Vybrat a připravit vhodné úlohy z mechaniky pro realizaci výzkumu.
* Realizovat vlastní výzkum s kamerou s minimálně deseti studenty.
* Zpracovat získané výsledky a napsat vlastní práci.
Seznam odborné literatury
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line).
Kekule, M.Students‘ different approaches to solving problems from kinematics in respect of good and poor performance In Dabaj, F. Proceedings of International Conference on Contemporary Issues in Education Dubai, UAE, p. 126-135

Madsen, A. M., Larson, A. M., Loschky, L. C. & Sanjay Rebello, N. (2012). Difference in
visual attention between those who correctly and incorrectly answer physics problems.
Physical Review Special Topics – Physics Education Research, 8. Dostupné z DOI:
10.1103/PhysRevSTPER.8.010122

Kozhevnikov, M., Motes, M. & Hegarthy, M. (2007). Spatial visualization in physics
problem solving. Cognitive Science, 31, 549–579.

Lukavský, J. (2005). Sledování očních pohybů. [Bakalářská práce]. MFF UK, Praha.

Tobii Studio - user manual 3.2. 2005

Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition,
Springer.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK