Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny
Název práce v češtině: Středoškolské úlohy na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny
Název v anglickém jazyce: High school interdisciplinary tasks in physics, chemistry, biology and medicine
Klíčová slova: fyzikální úlohy, mezipředmětové úlohy, chemie, biologie, medicína
Klíčová slova anglicky: physics tasks, interdisciplinary task, chemistry, biology, medicine,
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2016
Datum zadání: 16.02.2016
Oponenti: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Zmapovat dostupné materiály na dané téma.
2) Zamyslet se nad tím, kde, kdy a jak by úlohy měly být zařazeny do výuky.
3) Vytvořit vlastní sadu úloh.
4) Pokud to bude možné, provést pilotáž vybraných úloh přímo ve výuce.
Seznam odborné literatury
V. Karpenko, M. Kodíček: Biofysikální chemie, Academia, Praha, 2013
J. Beneš, D. Jirák, F. Vítek: Základy lékařské fyziky, Karolinum, Praha, 2015
D. Halliday, R. Resnick, J. Walker: Fyzika, VUTIUM, Brno, 2007
a další materiály dle doporučení vedoucí práce
Předběžná náplň práce
Přestože jsou přírodovědné mezipředmětové vazby explicitně uváděny ve školních vzdělávacích programech gymnázií, často na jejich uplatnění ve vyučovacích hodinách fyziky nezbývá prostor a energie. Někteří studenti pak vnímají jednotlivé předměty jako oddělené a uniká jím komplexní přírodovědný obraz světa. Cílem práce je napomoci řešení tohoto problému. Řešitel předloží soubor řešených úloh na pomezí fyziky, chemie, biologie a medicíny, které budou vhodné pro použití v hodinách fyziky na gymnáziích. Úlohy budou rovněž demonstrovat všestrannou a praktickou využitelnost fyziky a povedou studenty k syntéze znalostí z různých oborů. Práce bude koncipována jako příručka pro učitele.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK