Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: | Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Czech didactic materials for teaching biology to language minority students |
Klíčová slova: | klíčové kompetence, výuková strategie, vyučovací metody, |
Klíčová slova anglicky: | key competencies, instructional strategy, teaching methods, |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Karel Starý, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.02.2016 |
Datum zadání: | 12.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 26.05.2016 11:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studentka se seznámí se stavem řešení tématu v odborné literatuře a nastuduje základní metodologickou literaturu. Následně provede vlastní empirické šetření, shromážděná data bude analyzovat a vyvodí z nich validní a reliabilní závěry. |
Seznam odborné literatury |
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
Švaříček, R., Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. Chvál, M., & Kasíková, H. (2011). Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce: srovnání základních škol a víceletých gymnázií. Pedagogika, 51, Mareš, J. Styly učení žákůa studentů. Praha: Portál, 1998. |
Předběžná náplň práce |
Studentka vyhledá a prostuduje odbornou literaturu v českém jazyce týkající se zadaného tematu. Dále vyhledá články v českých i anglických odborných časopisech a soustředí se jak na výzkumná zjištění, tak na použité výzkumné metody. Vypracuje záměr svého výzkumu podložený metodologickými publikacemi včetně časového harmonogramu. Provede předvýzkumné šetření a upřesní výzkumný projekt. Průběžně bude analyzovat data a konfrontovat výsledky s podobnými výzkumy v zahraničí. Diplomovou práci bude průběžně konzultovat se školitelem a pravidelně předkládat dílčí části diplomové práce.
V teoretické části řešitelka porovná současné žáky se žáky před dvaceti lety z hlediska jejich přístupu k informacím, schopnostem koncentrace a z tohoto vyplývající potřeba změny přístupu k vyučování. Dále se bude soustředit na komparaci tradičního a alternativního vzdělávání (Montessori) z hlediska toho, jaký prostor nabízejí pro rozvoj klíčové kompetence k učení a jaké jsou jejich výsledky v této oblasti. |