Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem
Název práce v češtině: Didaktické materiály pro výuku přírodopisu u žáků s odlišným mateřským jazykem
Název v anglickém jazyce: Czech didactic materials for teaching biology to language minority students
Klíčová slova: klíčové kompetence, výuková strategie, vyučovací metody,
Klíčová slova anglicky: key competencies, instructional strategy, teaching methods,
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Karel Starý, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.02.2016
Datum zadání: 12.02.2016
Datum a čas obhajoby: 26.05.2016 11:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost
Datum odevzdání elektronické podoby:15.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka se seznámí se stavem řešení tématu v odborné literatuře a nastuduje základní metodologickou literaturu. Následně provede vlastní empirické šetření, shromážděná data bude analyzovat a vyvodí z nich validní a reliabilní závěry.
Seznam odborné literatury
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
Švaříček, R., Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
Chvál, M., & Kasíková, H. (2011). Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce: srovnání základních škol a víceletých gymnázií. Pedagogika, 51,
Mareš, J. Styly učení žákůa studentů. Praha: Portál, 1998.
Předběžná náplň práce
Studentka vyhledá a prostuduje odbornou literaturu v českém jazyce týkající se zadaného tematu. Dále vyhledá články v českých i anglických odborných časopisech a soustředí se jak na výzkumná zjištění, tak na použité výzkumné metody. Vypracuje záměr svého výzkumu podložený metodologickými publikacemi včetně časového harmonogramu. Provede předvýzkumné šetření a upřesní výzkumný projekt. Průběžně bude analyzovat data a konfrontovat výsledky s podobnými výzkumy v zahraničí. Diplomovou práci bude průběžně konzultovat se školitelem a pravidelně předkládat dílčí části diplomové práce.
V teoretické části řešitelka porovná současné žáky se žáky před dvaceti lety z hlediska jejich přístupu k informacím, schopnostem koncentrace a z tohoto vyplývající potřeba změny přístupu k vyučování. Dále se bude soustředit na komparaci tradičního a alternativního vzdělávání (Montessori) z hlediska toho, jaký prostor nabízejí pro rozvoj klíčové kompetence k učení a jaké jsou jejich výsledky v této oblasti.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK