V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
Chování dětí ve věku 10 – 12 let na YouTube
Název práce v češtině: | Chování dětí ve věku 10 – 12 let na YouTube |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Children's Behaviour on YouTube (10 – 12 years old) |
Klíčová slova: | YouTube|děti|internet|online|reklama|sociální sítě|nevhodný obsah|rodiče|YouTuber |
Klíčová slova anglicky: | YouTube|children|Internet|online|advertisement|social media|inappropriate content|parents|YouTuber |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.02.2016 |
Datum zadání: | 05.02.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Sedláček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat konzumací obsahu video kanálu YouTube dětmi ve věkovém rozmezí 10 – 12 let. Navzdory relativně vysoké aktivitě této věkové skupiny je v této oblasti v současné době k dispozici jen poměrně malé množství dat. Kromě zmapování dosavadních poznatků přispěje diplomová práce i k jejich rozšíření o data z českého prostředí. V teoretické části práce bude popsán současný stav poznání týkající se chování dětí v daném věkovém rozmezí na internetu a především na kanálu YouTube. V teoretické části budou rovněž prezentovány výstupy z relevantních výzkumů. Výzkumná část práce představí závěry dotazníkového šetření na vybraném vzorku dětí ve věku 10 – 12 let. Výzkum se zaměří zejména na tři hlavní oblasti: druh obsahu, který děti na kanálu YouTube konzumují, způsob, jakým děti daný obsah konzumují, a interferenci reklamy v průběhu procházení obsahu. Závěry dotazníkového výzkumu ověří a doplní metoda pozorování, kdy bude sledována běžná praxe dětí při procházení obsahu na YouTube. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BLACKWELL, Courtney K., Alexis R. LAURICELLA, Annie CONWAY a Ellen WARTELLA. Children and the Internet: Developmental Implications of Web Site Preferences Among 8- to 12-Year-Old Children. Journal of Broadcasting [online]. 2014, 20 s. ISSN 08838151. BURGESS, Jean a Joshua GREEN. YouTube: online video and participatory culture. Malden, Mass.: Polity, 2009, xi, 172 s. ISBN 978-0-7456-4479-0. GENC, Zulfu. Parents’ Perceptions about the Mobile Technology Use of Preschool Aged Children. In: Procedia - Social and Behavioral Sciences [online]. 2014, 55-60. ISSN 18770428. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S1877042814047405 LIVINGSTONE, S. Children and the internet. Cambridge, UK: Polity Press, 2009. Museum of Science and Industry. Digital media, tools, and technology—Youth survey. Chicago, IL: 2011. Dostupné z: http://www.msichicago.org/digitallife NIKKEN, P., JANSZ, J. Developing scales to measure parental mediation of young children’s internet use. Learning, Media & Technology, 2013. RIDEOUT, V. J., Foehr, U. G., Roberts, D. F. Generation M2: Media in the lives of 8-18 year olds. Menlo Park, CA: The Kaiser Family Foundation, 2010. STRANGELOVE, Michael. Watching YouTube: extraordinary videos by ordinary people. Buffalo, NY: University of Toronto Press, 2010, 265 s. Digital futures. ISBN 1442610670. |