Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Název práce v češtině: | Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gifted pupil with Asperger´s syndrome in a regular elementary school |
Klíčová slova: | nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodina |
Klíčová slova anglicky: | Talent, gifted pupil identification, Asperger's syndrome, forms and methods of work, a pedagogical support plan, family |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 13.01.2016 |
Datum zadání: | 13.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.03.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Jaroslav Pěnička |
Seznam odborné literatury |
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál 2005
BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD spol. s. r. o.,2005 FOŘTÍKOVÁ, J., FOŘTÍK, V. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2015 FOŘTÍKOVÁ, J., RENZULLI, J., REISOVÁ, S., MONTGOMERY, D., JURÁŠKOVÁ, J. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha: Triton, 2008 HAVIGEROVÁ, J. Pět pohledů nadání. Grada, 2011 HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Grada, 2009 JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Praha: IPPP ČR, 2006 MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžných třídách základní školy – příručka pro učitele. Brno: MU, 2010 MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v škole. Olomouc: VUP ŠULOVÁ, L. Problémové dítě a hra. Praha: Nakladatelství dr. Josef Raabe, 2003 THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Apla, 2007 VÁGNEROVÁ, M.;VALENTOVÁ, L. Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 1994. VOSMIK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010 ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001 |
Předběžná náplň práce |
Cílem teoretické části diplomové práce je popsat problematiku výchovy
a vzdělávání nadaných dětí s poruchou autistického spektra v kontextu psychologické, vzdělávací a výchovné podpory z řad organizací vedených odborníky. Teoretická část je východiskem k výzkumné části diplomové práce, jejímž cílem je zjistit, jak zefektivnit výchovu a vzdělávání nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ. Zvolenou metodou je akční učitelský výzkum a v něm pak další výzkumné metody tj. pozorování, rozhovor, analýza výsledných prací a analýza osobní dokumentace. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part of the thesis is a description of educating of the gifted child with Asperger´s syndrome in the context of psychological and institutional educational support led by experts. The theoretical part is the starting point for the research part of the thesis which aims to find out how to improve the educating of the gifted child with Asperger´s syndrome in ordinary primary schools. The selected method of mixed research is Action Teaching Research in other research methods: observation, interviewing, analysis of the final work and analysis of personal documentation. |