Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Název práce v češtině: Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ
Název v anglickém jazyce: Gifted pupil with Asperger´s syndrome in a regular elementary school
Klíčová slova: nadání, talent, identifikace nadaného žáka, Aspergerův syndrom, formy a metody práce, plán pedagogické podpory, rodina
Klíčová slova anglicky: Talent, gifted pupil identification, Asperger's syndrome, forms and methods of work, a pedagogical support plan, family
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.01.2016
Datum zadání: 13.01.2016
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:05.03.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Jaroslav Pěnička
 
 
 
Seznam odborné literatury
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál 2005

BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Brno: MSD spol. s. r. o.,2005

FOŘTÍKOVÁ, J., FOŘTÍK, V. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2015

FOŘTÍKOVÁ, J., RENZULLI, J., REISOVÁ, S., MONTGOMERY, D., JURÁŠKOVÁ, J. Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Praha: Triton, 2008

HAVIGEROVÁ, J. Pět pohledů nadání. Grada, 2011

HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Grada, 2009

JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Praha: IPPP ČR, 2006

MACHŮ, E. Rozpoznávání a vzdělávání rozumově nadaných dětí v běžných třídách základní školy – příručka pro učitele. Brno: MU, 2010

MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v škole. Olomouc: VUP

ŠULOVÁ, L. Problémové dítě a hra. Praha: Nakladatelství dr. Josef Raabe, 2003

THOROVÁ, K. Výjimečné děti. Apla, 2007

VÁGNEROVÁ, M.;VALENTOVÁ, L. Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum, 1994.

VOSMIK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Portál, 2001



Předběžná náplň práce
Cílem teoretické části diplomové práce je popsat problematiku výchovy
a vzdělávání nadaných dětí s poruchou autistického spektra v kontextu psychologické, vzdělávací a výchovné podpory z řad organizací vedených odborníky. Teoretická část je východiskem k výzkumné části diplomové práce, jejímž cílem je zjistit, jak zefektivnit výchovu a vzdělávání nadaného dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné ZŠ. Zvolenou metodou je akční učitelský výzkum a v něm pak další výzkumné metody tj. pozorování, rozhovor, analýza výsledných prací a analýza osobní dokumentace.


Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part of the thesis is a description of educating of the gifted child with Asperger´s syndrome in the context of psychological and institutional educational support led by experts. The theoretical part is the starting point for the research part of the thesis which aims to find out how to improve the educating of the gifted child with Asperger´s syndrome in ordinary primary schools. The selected method of mixed research is Action Teaching Research in other research methods: observation, interviewing, analysis of the final work and analysis of personal documentation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK