Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze
Název práce v češtině: | Analýza lokalizačních strategií vybraných maloobchodních řetězců v Praze |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of location strategies of selected retail chains in Prague |
Klíčová slova: | lokalizační faktory, lokalizační strategie, fast-food, maloobchod |
Klíčová slova anglicky: | location factors, location strategies, fast-food, retail |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 21.12.2015 |
Datum zadání: | 21.12.2015 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.05.2017 |
Oponenti: | RNDr. Tomáš Drtina |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zabývá analýzou vybraných maloobchodních řetězců na území Prahy. Výzkum je koncipován do tří tematických oblastí: prostorové vzorce a distribuce maloobchodních jednotek, vzdálenost prodejen k zastávkám MHD a docházková dostupnost obyvatelstva k prodejnám potravin. Předpokládám, že maloobchodní prostředí je na území hlavního města velmi koncentrované. Rozdíly v prostorové distribuci mezi jednotlivými kategoriemi či řetězci jsou značné a odráží obchodní strategii i historický vývoj daného odvětví nebo společnosti. I přes existenci dílčích nedostatků je dostupnost plnosortimentních prodejen potravin uspokojující. |