Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití dramaterapie u dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Název práce v češtině: Využití dramaterapie u dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Název v anglickém jazyce: Use of Drama Therapy for Children with Communication Disorder at the Preschool Age
Klíčová slova: narušená komunikační schopnost, dramaterapie, dramatická výchova, komunikace, rozvoj, předškolní věk
Klíčová slova anglicky: disrupted communication ability, drama therapy, drama education, communication, development, preschool age
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.12.2015
Datum zadání: 21.12.2015
Datum a čas obhajoby: 30.05.2017 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Petr Kopečný, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá přínosem využívání prvků dramaterapie a dramatické výchovy ve výuce dětí předškolního věku s narušenou komunikační schopností. Cílem práce je ukázat, zda mělo v případě zkoumaných tříd aplikování dramatických cvičení ať s terapeutickým, nebo výchovným záměrem, pozitivní vliv na rozvoj řečových dovedností dětí.
K zodpovězení otázek vyplývajících z cíle práce byly zvoleny metody kvalitativního výzkumu. Pomocí analytické indukce byly vyvozeny závěry získané sběrem dat metodou zúčastněného pozorování a strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Na základě informací nashromážděných ze zkoumání daných vzorků, byl vyvozen závěr, že prvky dramaterapie a dramatické výchovy aplikované ve výuce dětí mají pozitivní vliv na rozvoj jejich řečových dovedností ve většině zkoumaných oblastí. Součástí práce jsou také doporučení pro praxi vycházející z výsledků výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This BA thesis is concerned with the benefits that the use of elements of drama therapy and drama education can bring to those preschool children whose ability to communicate has been disrupted. The aim of the thesis is to demonstrate, whether in the case of the studied classes the use of dramatic exercises (with either therapeutic or educational intention) had a positive influence on developing better lingual skills of the children.
To answer the questions that arise from the aim of the thesis, qualitative methods of research have been chosen. Using analytic induction, assumptions have been made based on the methods of participating observation and structured interview with open-ended questions. On the basis of the information gathered by examining the given sample, a conclusion has been made that elements of drama therapy and drama education employed when teaching children, have positive influence on the progress made in the matter of their lingual skills in most of the explored areas. The thesis also contains practical recommendations that are based on the results of the research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK