Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Videohra jako vyjadřovací prostředek
Název práce v češtině: Videohra jako vyjadřovací prostředek
Název v anglickém jazyce: Videogame as an expressive medium
Klíčová slova: hry, videohry, teorie vyprávění, naratologie, narativ, Claude Bremond, Wolf Schmid, Lubomír Doležel, strukturalismus, sémiotika, herní design, game design, elementární sekvence, herní smyčky, příběh, význam, vyjadřovací prostředek, médium, interpretace
Klíčová slova anglicky: games, video games, narratology, narrative, Claude Bremond, Wolf Schmid, Lubomír Doležel, structuralism, semiotics, game design, elementary sequence, game loops, story, meaning, means of expression, medium, interpretation
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jakub Češka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.12.2015
Datum zadání: 14.12.2015
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2017
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Martin Charvát, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Chceme-li zkoumat narativní nebo sdělovací možnosti videohry jako takové, je třeba nejprve alespoň stručně prozkoumat povahu hry vůbec (například v návaznosti na práce Homo Ludens a Les jeux et les hommes). Jestliže její hlavní odlišnost od ostatních médií leží v tom, že jde o stále se proměňující svobodnou činnost, pak bude třeba hledat hlavní sdělovací nástroje také v této rovině, čili v jistém smyslu v rovině zakoušeného demonstrativního významu. Práce tedy prozkoumá zejména analogie mezi prvky herního designu (například základním herním cyklem), který se zaobírá navržením a předvedením herních pravidel (návrhem toho, co se bude demonstrovat), a naratologickými teoriemi (například Bremondovou elementární sekvencí) a vyvodí patřičné závěry pro možnosti, jakými videohra může přesvědčivě a na rovině sobě vlastní vypravovat či sdělovat významy.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK