Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Název práce v češtině: Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Název v anglickém jazyce: Mentoring in a period of professional adaptation of teachers in the secondary schools
Klíčová slova: Adaptace, začínající učitel, mentoring, mentor, mentorský vztah, role mentora, formy mentoringu, strategie mentoringu, rizika mentoringu
Klíčová slova anglicky: Adaptation, beginning teacher, mentoring, mentor, mentoring relationship, role of mentor, forms of mentoring, mentoring strategy, risk of mentoring
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 31.08.2015
Datum zadání: 18.11.2015
Datum a čas obhajoby: 19.05.2016 08:30
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření popsat a analyzovat proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách. V empirické části jsou zjišťovány názory ředitelů středních škol v rámci jednoho zřizovatele. Jako technika sběru dat je zvolen polostrukturovaný rozhovor.
Seznam odborné literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. 150 s. ISBN 978-80-7367-772-5.
CONNOR, Mary a Julia POKORA. Coaching and Mentorink at Work. Berkshire: Open University Press, 2011. 251 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8.
HRUBÁ, Jana. Jakou podporu učitelé potřebují?. Portál RVP, modul články [online]. 2009, roč. 2009, č. 1, s. 1 [cit. 2016-01-01]. Dostupné z: http:// clanky.rvp.cz/clanek/c/Z.
LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika [online]. 2010, č. 3 [cit. 2016-01-03]. Dostupné z: http://pages.pedf. cuni.cz/ pedagogika/?p=906&lang=cs
NAKAMURA, Jeanne, David J. SHERNOFF a Charles H. HOOKER. Good Mentoring. San Francisco: Wiley, 2009. 303 s. ISBN 978-0-470-18963-4.
ŠEDIVÁ, Olga. Dobrá zpráva - do českých škol se vrací mentoring. Týdeník Školství. Praha: Dictum, 2015, roč. 23, č. 11, s. 2.
TĚTHALOVÁ, Marie. Mentorink: důležitý pomocník učitele. Rodina a škola. 2015, roč. 63, č. 5, s. 12-13. ISSN 0035-7766.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK