Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách
Název práce v češtině: | Mentoring v období profesní adaptace učitelů na středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Mentoring in a period of professional adaptation of teachers in the secondary schools |
Klíčová slova: | Adaptace, začínající učitel, mentoring, mentor, mentorský vztah, role mentora, formy mentoringu, strategie mentoringu, rizika mentoringu |
Klíčová slova anglicky: | Adaptation, beginning teacher, mentoring, mentor, mentoring relationship, role of mentor, forms of mentoring, mentoring strategy, risk of mentoring |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.08.2015 |
Datum zadání: | 18.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2016 08:30 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN) |
Oponenti: | PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je na základě literární rešerše dostupné literatury a výsledků výzkumného šetření popsat a analyzovat proces mentoringu v období profesní adaptace učitelů na středních školách. V empirické části jsou zjišťovány názory ředitelů středních škol v rámci jednoho zřizovatele. Jako technika sběru dat je zvolen polostrukturovaný rozhovor. |
Seznam odborné literatury |
BRUMOVSKÁ, Tereza a Gabriela SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. 150 s. ISBN 978-80-7367-772-5.
CONNOR, Mary a Julia POKORA. Coaching and Mentorink at Work. Berkshire: Open University Press, 2011. 251 s. ISBN 978-80-247-1369-4. HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada, 2007. 240 s. ISBN 978-80-247-1457-8. HRUBÁ, Jana. Jakou podporu učitelé potřebují?. Portál RVP, modul články [online]. 2009, roč. 2009, č. 1, s. 1 [cit. 2016-01-01]. Dostupné z: http:// clanky.rvp.cz/clanek/c/Z. LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika [online]. 2010, č. 3 [cit. 2016-01-03]. Dostupné z: http://pages.pedf. cuni.cz/ pedagogika/?p=906&lang=cs NAKAMURA, Jeanne, David J. SHERNOFF a Charles H. HOOKER. Good Mentoring. San Francisco: Wiley, 2009. 303 s. ISBN 978-0-470-18963-4. ŠEDIVÁ, Olga. Dobrá zpráva - do českých škol se vrací mentoring. Týdeník Školství. Praha: Dictum, 2015, roč. 23, č. 11, s. 2. TĚTHALOVÁ, Marie. Mentorink: důležitý pomocník učitele. Rodina a škola. 2015, roč. 63, č. 5, s. 12-13. ISSN 0035-7766. |