Selfmanagement českého školského manažera
Název práce v češtině: | Selfmanagement českého školského manažera |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-management of the Czech school manager |
Klíčová slova: | selfmanagement, delegování, plánování, stanovení cílů, priority, ředitel |
Klíčová slova anglicky: | self-management, delegation, planning, goals setting, priorities, headmaster |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jiří Trunda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.10.2015 |
Datum zadání: | 05.10.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2016 13:15 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M006, velká posluchárna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Seznam odborné literatury |
CIPRO, Martin. Delegování jako způsob manažerského myšlení. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 159 s. Manažer. ISBN 978-80-247-2945-9.
KNOBLAUCH, Jörg. Cíle v pracovním i osobním životě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 190 s. ISBN 978-80-262-0346-9. KNOBLAUCH, Jörg. Time management: mějte svůj čas pod kontrolou. 1. české vyd. Praha: Grada, 2012, 206 s. ISBN 978-80-247-4431-5. PLAMÍNEK, Jiří. Sebepoznání, sebeřízení a stres: praktický atlas sebezvládání. 3., dopl. vyd. Praha: Grada, 2013, 192 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-4751-4. SEIWERT, Lothar J a Brian TRACY. Jak sladit práci a osobní život: --a udržet si tělesnou i duševní pohodu. 1. české vyd. Praha: Grada, 2011, 162 s. ISBN 978-80-247-4021-8. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce, která se zabývá problematikou selfmanagementu, je shrnout základní vědecké poznatky v oblasti selfmanagementu a současně vymezit význam selfmanagementu pro českého školského manažera s důrazem na známé techniky řízení času, plánování, problematiku stanovování cílů a priorit, smysl seberozvoje, sebepoznání, sebehodnocení a dalšího vzdělávání ředitelů na základě teoretických poznatků popsaných v odborné literatuře a objasnit nejčastější problémy v oblasti sebeřízení.
V praktické části bakalářské práce je použita metoda dotazníkového šetření, za jehož účelem bylo osloveno sto dvacet ředitelů základních škol Středočeského kraje s cílem potvrdit či vyvrátit výzkumné předpoklady týkající se stanovování cílů, priorit a strategií vedoucích k jejich naplnění, postojů k delegování jako významnému nástroji řízení času, podrobného plánování a dopadům, které mají nedostatky v selfmanagementu na život ředitelů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The subject of this bachelor's work is self-management: the basic definition of self-management and its implications for Czech school managers. The specification of time management and the importance of planning and setting up goals and priorities. Self-learning, development, evaluation and further self-education of school directors based on the latest theories of experts and the definition of the most frequent issues in self-management.
One hundred and twenty elementary school directors in the central Bohemian district participated in the survey that is used in the practical part of this work to verify or to refute the premiss of the setting of priorities and the strategy to achieve goals, as well as delegation in time management and planning. And finally, the consequences for school director's functioning due to the poor self-management. |