Početní fyzikální úlohy – proces řešení
Název práce v češtině: | Početní fyzikální úlohy – proces řešení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Quantitative physics tasks - solution process |
Klíčová slova: | fyzika, vzdělávání, početní úlohy, řešení úloh |
Klíčová slova anglicky: | physics, education, quantitative tasks, problem solving |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 08.11.2015 |
Datum zadání: | 10.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 28.06.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.05.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 26.05.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 28.06.2016 |
Oponenti: | RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. |
Konzultanti: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Prostudovat vybrané kapitoly uvedených publikací a předložené články a sepsat stručný úvod do problematiky.
2. Podílet se na návrhu výzkumu způsobu, jak a proč učitelé a jejich žáci strukturují řešení početních fyzikálních úloh. 3. Vytipovat a detailně analyzovat řešení fyzikálních úloh vhodných pro uvedený výzkum. 4. Připravit sběr dat od učitelů a žáků. 5. Provést dílčí sběr experimentálních dat. 6. Zpracovat vybranou část získaných dat metodami kvalitativní analýzy |
Seznam odborné literatury |
Svoboda Emanuel, Kolářová Růžena. Didaktika fyziky základní a střední školy. Vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006.
Volf Ivo. Metodika řešení úloh ve výuce fyziky na základní škole. Hradec Králové: MAFY, 1998. Snětinová Marie. Quantitative Physics Tasks. Dizertační práce, MFF UK, 2015 Sternberg Robert J. Kognitivní psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2002 Harper, K. A. (2006). Student Problem-Solving Behaviors. The Physics Teacher, 44 (4), 250-251. Sbírka řešených úloh z fyziky, http://reseneulohy.cz/fyzika Středoškolské učebnice a sbírky úloh a další materiály dle pokynů vedoucí |