skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
28.11.2016
Datum zadání:
13.01.2017
Datum odevzdání elektronické podoby:
26.06.2018
Datum proběhlé obhajoby:
14.09.2018
Oponenti:
doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce je zaměřena na využívání audiovizuálních ukázek ve výuce zeměpisu. První část práce je věnována teoretickým východiskům, která seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysvětluje pojem audiovizuální ukázky a uvádí zásady a možnosti práce s nimi. Druhá část práce shrnuje výsledky kvalitativně pojatého výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranou skupinou pedagogů a rozhovorů v ohniskových skupinách s vybranými žáky. Cílem praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit a shrnout dosavadní zkušenosti vybraných pedagogů s využíváním audiovizuálních ukázek ve výuce zeměpisu. Zejména bylo cílem zjistit, jak často, za jakých podmínek a jakým způsobem audiovizuální ukázky ve své výuce vyžívají, jaké jsou jejich výhody, nevýhody, příležitosti a možná úskalí. Druhým dílčím cílem bylo, pomocí polostrukturovaných rozhovorů s ohniskovými skupinami žáků, zjistit zkušeností jednotlivých žáků vybraných pedagogů s audiovizuálními ukázkami ve výuce zeměpisu, resp. jaký přínos pro žáky audiovizuální ukázky mají.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis is focused on using audiovisual demonstration as a part of teaching geography. The theoretical part is dedicated to theory of methodology and aims of thesis, to interpretation of term audiovisual demonstration and its principle and possibilities of work. The second part of thesis is dedicated to qualitative research activities, include interviews with teacher and students. The aim of the diploma thesis is to clarify and summarize experience of teacher with an audiovisual demonstration in their teaching geography. Especially how and when they using them, its advantages, disadvantages, contributions and potential risks. The second part of the aim is clarify and summarize experience of students with and audiovisual demonstration in geography. Especially how audiovisual demonstration can help them in learning, what is their contributions to students.