Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Teoretické a praktické aspekty investičního životního pojištění
Název práce v češtině: Teoretické a praktické aspekty investičního životního pojištění
Název v anglickém jazyce: Theoretical and Practical Aspect of Unit-linked Insurance
Klíčová slova: investiční životní pojištění, distribuce, vhodnost
Klíčová slova anglicky: unit-linked insurance, distribution, suitability
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra finančního práva a finanční vědy (22-KFP)
Vedoucí / školitel: prof. JUDr. Marie Karfíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.09.2015
Datum zadání: 23.09.2015
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.09.2015
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 13:30
Místo konání obhajoby: 412/4. patro
Datum odevzdání elektronické podoby:25.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: prof. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
  JUDr. Petr Vybíral, Ph.D.
 
 
Předběžná náplň práce
Investiční životní pojištění (IŽP) je v České republice nejprodávanějším druhem životního pojištění, přestože produktové charakteristiky a finanční vlastnosti IŽP masový prodej tohoto produktu neodůvodňují. Jedním z důsledků finančně neopodstatněné masové distribuce IŽP je prodej koncovým zákazníkům, pro které není vhodný, protože nenaplňuje jejich finanční potřeby a požadavky a neodpovídá jejich investičnímu profilu a finančním cílům (mis-selling); mis-selling pak má za následek ztrátu důvěry v systém finanční distribuce a její efektivnost. Ačkoli finanční legislativa v rámci regulace finanční distribuce upravuje nástroje k omezení mis-sellingu (nejen) IŽP, poznatky z praxe ukazují, že k řešení tohoto problému nejsou nástroje práva dostatečné, neboť jeho příčiny rozměr pozitivního práva přesahují. Tyto příčiny se vztahují jak k subjektům distribuce (distributor a zákazník) tak jejímu objektu (finanční produkt).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
United-linked insurance (ULI) is the most widely sold type of life insurance in the Czech Republic; frequently, however, this product is sold to clients without respecting their investment profile and financial needs (mis-selling); mis-selling, in turn, results in the loss of confidence in the system of financial distribution and its efficiency. Even though the current legislation offers tools to mitigate mis-selling (not only) of ULI, in practice such legal regulation proves to be insufficient. The causes of this relate to both the distributors and their customers, as well as to the financial products themselves.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK