Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Průběh a dlouhodobé efekty animace jako metody práce s dospívajícími
Název práce v češtině: Průběh a dlouhodobé efekty animace jako metody práce s dospívajícími
Název v anglickém jazyce: Progress and long time effects of the animation as a method of work with adolescents
Klíčová slova: Animace, adolescence, rizikové chování, potřeby, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, Salesiánské středisko
Klíčová slova anglicky: Animation, adolescence, risk behavior, needs, low-threshold facility for children and youth, Salesian center
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.09.2015
Datum zadání: 04.09.2015
Datum a čas obhajoby: 29.05.2019 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2019
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce „Průběh a dlouhodobé efekty animace jako metody práce s dospívajícími“ se zabývá otázkami metod práce s ohroženou mládeží v terénu a v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Představuje reflexi rozvoje metodiky práce konkrétní organizace na sídlišti Vltava v Českých Budějovicích v perspektivě šesti let, kdy zde s přestávkou působila i autorka. Tato časová perspektiva umožňuje přispět k posouzení, zda a nakolik se zvolený přístup jeví jako efektivní. Především totiž umožňuje sledovat vývoj životních cest klientů během citlivého období od dospívání na práh dospělosti. Potenciál animace oproti jiným systémům provázení a prevence může spočívat v důrazu na aktivizaci, respektu k životním situacím a potřebám klientů, které jsou do značné míry vývojové, ale v konkrétních individuálních případech i v životě skupin odráží i sociální a psychologické deficity. Fenomenologicky a etnograficky zaměřený výzkum navazuje na předchozí autorskou kvalifikační práci a sleduje vývoj komunity klientů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v souvislosti s podněty pracovníků i se spontánními životními událostmi. Je doplněn rovněž trojicí individuálních případových studií, které ilustrují úspěšné i méně úspěšné působení. V souvislosti se změnami přístupu, způsobenými vnějšími okolnostmi, umožňuje také reflektovat rozdílné možnosti terénní práce a práce v rámci klubu jako kontaktního centra.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis „The course and long-term effects of animation as a method of working with adolescents“ deals with the methods of working with endangered youth in the field and in the low-threshold facility for children and youth. It represents the reflection of the development of the methodology of the work of a particular organization in the Vltava housing estate in České Budějovice in the perspective of six years, when the author also worked here with a break. This time perspective makes it possible to help assess whether and to what extent the chosen approach appears to be effective. Above all, it allows to monitor the development of clients' life paths during a sensitive period from adolescence to adulthood. The potential of animation over other guiding and prevention systems can be to focus on activation, respect for life situations and the needs of clients, which are largely developmental, but also reflects social and psychological deficits in specific individual cases as well as in group life. Phenomenologically and ethnographically oriented research follows the previous author's qualification work and monitors the development of the contact center client community in the context of workers' suggestions and spontaneous life events. It is also complemented by a trio of individual case studies that illustrate both successful and less successful operations. In connection with the changes in attitude caused by external circumstances, it also allows to reflect the different possibilities of field work and work within the club as a contact center.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK