Publicistický pořad o médiích Newsroom ČT 24
| Název práce v češtině: | Publicistický pořad o médiích Newsroom ČT 24 |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Publicist broadcast about journalism: Newsroom ČT 24 |
| Klíčová slova: | analýza, mediální projekt, Newsroom ČT24, publicistické žánry, televizní publicistika |
| Klíčová slova anglicky: | Analysis, journalistic genres, media project, Newsroom CT24, television journalism |
| Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
| Typ práce: | diplomová práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Martin Lokšík |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
| Datum přihlášení: | 25.07.2015 |
| Datum zadání: | 25.07.2015 |
| Datum a čas obhajoby: | 23.06.2016 00:00 |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.05.2016 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2016 |
| Oponenti: | PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. |
| Kontrola URKUND: | ![]() |
| Seznam odborné literatury |
| BEDNAŘÍK, P., J. JIRÁK a B. KÖPPLOVÁ. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8.
CYSAŘOVÁ, J. Česká televizní publicistika: svědectví šedesátých let. Praha: Česká televize, 1993. ISBN 8085005034. CYSAŘOVÁ, J. Československá televize v období zániku komunistického režimu a vítězství demokratické revoluce, 1985-1990. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 1999. KONČELÍK, J., P. VEČEŘA a P. ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-698-8. KÖPPLOVÁ, B. Dějiny českých médií v datech: rozhlas, televize, mediální právo. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0632-1. KOŠČO, J., Základy televíznej žurnalistiky. Bratislava: Edičné stredisko Univerzity Komenského v Bratislave, 1967. KOŠČO, J. Žurnalistické žánry v televizi. Praha: Novinář, 1984. MOTAL, J. Nové trendy v médiích. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5826-2. ORLEBAR, J. Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. ISBN 978-80-7331-246-6. OSVALDOVÁ, B. a J. HALADA, Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3. vyd. Praha: Libri, 2007. ISBN 978-80-7277-266-7. OSVALDOVÁ, B. a kol. Zpravodajství v médiích. Praha: Univerzita Karlova, 2011. ISBN 978-80-246-1899-9. RUβ-MOHL, S. a H. BAKIČOVÁ. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2005. ISBN 80-247-0158-8. SCHULZ, W. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3., nezměn. vyd. Praha: Karolinum, 2011. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1980-4. ŠTROBLOVÁ, S. Film a televize jako audiovizuální zprostředkování světa. Filmová a televizní dramaturgie a programová skladba. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009. ISBN 978-80-86723-73-0. ŠVIHÁLEK, M. Padesát let Televizního studia Ostrava. Ostrava: Česká televize, Televizní studio Ostrava, 2005. ISBN 80-85005-53-0. TUŠER, A. a kol. Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: EUROKÓDEX, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-89447-16-9. TRAMPOTA, T. a M. VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4. VERNER, P. Zpravodajství a publicistika. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-88-4. |
| Předběžná náplň práce |
| Práce se zaměřuje na první rok vysílání publicistického pořadu Newsroom ČT24. Je členěna na dva hlavní bloky, teoretický a praktický. V tom prvním je popsán teoretický kontext pořadu, jsou zde vymezeny základní užité žánry pořadu a jiná teoretická východiska. Na ně dále navazují kapitoly o historii české publicistiky s důrazem na publicistiku televizní. Práce dále vymezuje základní specifika zkoumaného pořadu a metodologii jeho výzkumu. V praktické části pak zkoumá pořad z obsahové i žánrové stránky prostřednictvím kvantitativní a kvalitativní analýzy. Představuje hlavní témata a žánrová specifika pořadu v prvním roce jeho vysílání, mapuje místní kontext zpracovaných témat. Přináší také procentuální shrnutí okruhu hlavních témat pořadu. Zároveň ukazuje procentuální zastoupení místního kontextu v celkovém měřítku a doplňuje tato data o procentuální podíl hard news a soft news. Práce taktéž shrnuje nejčastější žánrové formy pořadu a porovnáním jednotlivých dílů demonstruje rozdíly v dramaturgii na jejím počátku vysílání a na jeho konci. Pojednává také o skladbě tematických bloků pořadu a stručně charakterizuje jeho základní strukturu v prvním roce vysílání. |
| Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
| The thesis is focused on the first year of current affairs TV program called Newsroom CT24. It has two main parts, theoretical and practical. The former describes the theoretical context of the program; the key genres used in the program are delineated, and other theoretical points of departure are provided. Next come some chapters on the history of Czech journalism, with an emphasis on television journalism. The thesis also delineates the specifics of the program, and methodology applied in research. The practical part offers both quantitative and qualitative analyses of the program with regard to its contents and genres. It presents the main themes and genre specifics of the program in its first year of being broadcast, mapping the local context of topics appearing on the screen. It provides a percentage breakdown of the main topics broadcast in the program, together with the percentages of local context material within the general output. This data is complemented by the percentages of hard and soft news. The work summarizes the most common genres used in the program, and by comparing its individual components it shows how it has evolved from its early stages to the current status. It also analyses the composition of the topical blocks of the program, and briefly describes its basic structure during the first year. |
- zadáno vedoucím/školitelem