Zdraví a kvalita života pedagogů na ZŠ
Název práce v češtině: | Zdraví a kvalita života pedagogů na ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Health and quality of life of teachers in elementary school |
Klíčová slova: | učitel, zdraví, kvalita života, pitný režim, hluk ve škole, učitelský stres, nemoci učitelů, postavení učitele ve společnosti, syndrom vyhoření, komunikace s rodiči |
Klíčová slova anglicky: | teacher, health, quality of life, drinking regime, school noise, teacher stress, teacher illness, teacher position in society, burnout syndrome, communication with parents |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.07.2015 |
Datum zadání: | 20.07.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zdůvodnění výběru tématu: praktická potřeba pečovat o své zdraví vzhledem k energeticky a psychicky náročnému zaměstnání, zájem o hodnocení zdraví a kvality života učitele
2. Formulace problému, který bude v práci řešen: mapování vlivu posilujících a poškozujících faktorů na zdraví pedagogů. Zaměřeno konkrétně na imunitu, zvládání těžkostí, sociální opora, prevenci ztráty nadšení, cvičení paměti, pohyb, duševní hygienu, víru a důvěru, stres, kouření, drogy a alkohol, rizikový sex, přejídání, nehody a úrazy 3. Cíl práce: cílem práce je informovat o subjektivním hodnocení zdraví pedagogů |
Seznam odborné literatury |
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4.
MÍČEK, Libor. Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 14-400-86. KOTULÁN, Jaroslav a kol. Zdravotní nauky pro pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 978-80-210-5763-0. KOTULÁN, Jaroslav: Zdraví a životní prostředí. Praha: Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0158-6. HOLČÍK, Jan. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0. PAYNE, Jan. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-657-0. KUBÍČKOVÁ, Miluše. Vůle ke zdravému životu. Praha: Onyx. 1996. ISBN 80-85228-37-8. HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2012. ISBN 978-80-7414-364-9. |
Předběžná náplň práce |
4. Charakteristika metod: dotazníkové šetření
5. Struktura práce: 1)úvod 2)teoretická část - a)učitel, zdraví, kvalita života b)vybrané aspekty zdraví a kvality života učitelů na ZŠ - pitný režim, stravování, hluk, nemoci učitelů, stres, coping, alkohol, postavení učitele, syndrom vyhoření 3)výzkumná část – stanovení předpokladů z praxe, dotazníkové šetření a jeho průběh, zpracování výsledků a jejich interpretace; výstup pro praxi 4)závěr 5)seznam literatury 6)přílohy |