Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zdraví a kvalita života pedagogů na ZŠ
Název práce v češtině: Zdraví a kvalita života pedagogů na ZŠ
Název v anglickém jazyce: Health and quality of life of teachers in elementary school
Klíčová slova: učitel, zdraví, kvalita života, pitný režim, hluk ve škole, učitelský stres, nemoci učitelů, postavení učitele ve společnosti, syndrom vyhoření, komunikace s rodiči
Klíčová slova anglicky: teacher, health, quality of life, drinking regime, school noise, teacher stress, teacher illness, teacher position in society, burnout syndrome, communication with parents
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 20.07.2015
Datum zadání: 20.07.2015
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodnění výběru tématu: praktická potřeba pečovat o své zdraví vzhledem k energeticky a psychicky náročnému zaměstnání, zájem o hodnocení zdraví a kvality života učitele

2. Formulace problému, který bude v práci řešen: mapování vlivu posilujících a poškozujících faktorů na zdraví pedagogů. Zaměřeno konkrétně na imunitu, zvládání těžkostí, sociální opora, prevenci ztráty nadšení, cvičení paměti, pohyb, duševní hygienu, víru a důvěru, stres, kouření, drogy a alkohol, rizikový sex, přejídání, nehody a úrazy

3. Cíl práce: cílem práce je informovat o subjektivním hodnocení zdraví pedagogů
Seznam odborné literatury
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4.
MÍČEK, Libor. Duševní hygiena. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1984. 14-400-86.
KOTULÁN, Jaroslav a kol. Zdravotní nauky pro pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 978-80-210-5763-0.
KOTULÁN, Jaroslav: Zdraví a životní prostředí. Praha: Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0158-6.
HOLČÍK, Jan. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0.
PAYNE, Jan. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-657-0.
KUBÍČKOVÁ, Miluše. Vůle ke zdravému životu. Praha: Onyx. 1996. ISBN 80-85228-37-8.
HAGEMANN, Wolfgang. Syndrom vyhoření u učitelů. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2012. ISBN 978-80-7414-364-9.
Předběžná náplň práce
4. Charakteristika metod: dotazníkové šetření
5. Struktura práce:
1)úvod
2)teoretická část - a)učitel, zdraví, kvalita života
b)vybrané aspekty zdraví a kvality života učitelů na ZŠ - pitný režim, stravování, hluk, nemoci učitelů, stres, coping, alkohol, postavení učitele, syndrom vyhoření
3)výzkumná část – stanovení předpokladů z praxe, dotazníkové šetření a jeho průběh, zpracování výsledků a jejich interpretace; výstup pro praxi
4)závěr
5)seznam literatury
6)přílohy
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK