Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikace členů Senátu Parlamentu ČR na sociálních sítích
Název práce v češtině: Komunikace členů Senátu Parlamentu ČR na sociálních sítích
Název v anglickém jazyce: Czech Senators Communication on Social Media
Klíčová slova: sociální média, Web 2.0, sociální sítě, politická komunikace, Senát Parlamentu ČR, Facebook, Twitter
Klíčová slova anglicky: social media, Web 2.0, social networks, political communication, the Senate of the Parliament of the Czech Republic, Facebook, Twitter
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.06.2015
Datum zadání: 22.06.2015
Datum a čas obhajoby: 13.06.2016 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H013, Hollar - místn. č. 013
Datum odevzdání elektronické podoby:12.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2016
Oponenti: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BOYD, Danah M. a Nicole B. Ellison. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. In: Journal of Computer-Mediated Communication. The Pensylvania State University, 2008, no. 13, s. 210 - 230. ISSN 1083-6101.
BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Masarykova Univ. v Brně: Mezinárodní Politologický Ústav, 2005. ISBN 8021038004.
BRUNS, Axel, Gunn Sara ENLI a Eli SKOGERBO. The Routledge companion to social media and politics. Routledge, 2014. ISBN 1317506553.
DEŽELAN, Tomaž a Igor VRBIČ. (R)evolutionizing Political Communication through Social Media. University of Ljubljana, Slovenia, 2016. ISBN 1466698799
DIAMOND, Larry. Liberation Technology. In: Journal of Democracy. The Johns Hopkins University Press, July 2010 Volume 21, Number 3, s. 69-83. DOI: 10.1353/jod.0.0190
DONSBACH, Wolfgang. Factors behind journalist’s professional behavior. In:
LOFFELHOLZ, Martin a David H WEAVER (eds.). Global journalism research: theories, methods, findings, future. Malden, MA: Blackwell Pub., 2008, s. 65 - 78. ISBN 978-1-4051-5332-4.
EIBL, Otto. Politická komunikace ve světě nových médií. In: Efektivní politická komunikace. Editor Linh Nguyen. Praha: Evropské hodnoty, c2009, s. 13 - 32., iv. s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-904158-3-6.
ENLI, Gunn Sara a Nancy THUMIM. Socializing and Self-Representation online: Exploring Facebook. In: Observatory (OBS) Journal. University of Oslo, Norway, 2012, vol. 6, n. 1, s. 87 - 105. ISSN 1646-5954.
ENLI, Gunn Sara a Eli SKOGERBO (2013). Personalized Campaigns in Party-Centred Politics, In. Information, Communication & Society, 16:5, 757-774, DOI: 10.1080/1369118X.2013.782330
GAINOUS, Jason a Kevin M WAGNER. Tweeting to power: the social media revolution in American politics. ISBN 9780199965090.
GRATTON, Sarah-Jayne L. Follow me! creating a personal brand with twitter. 1st ed. Indianapolis, IN: Wiley Pub., Inc., 2012. ISBN 1118336348.
Handbook of new media: social shaping and consequences of ICTs. Editor Leah A Lievrouw, Sonia M Livingstone. Thousand Oaks [Calif.]: SAGE, 2002, xxiv, 564 p. ISBN 0761965106.
HARVEY, Kerric. Encyclopedia of social media and politics. 2013. ISBN 9781452244716.
KAID, Lynda Lee (ed.). Handbook of political communication research. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004. LEA's communication series. ISBN 0-8058-3775- 2.
KAPLAN, Andreas M. a Michael HAENLEIN. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. In: Business Horizons. Kelley School of Business, Indiana University, 2010, no. 53, s. 59 - 68. ISSN 0007-6813
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications. New York: Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-43129-3.
LOADER, Brian, Ariadne VROMEN a Michael Andrew XENOS. The networked young citizen: social media, political participation and civic engagement. ISBN-13: 978-1138019997.
LOVETT, John. Social media metrics secrets: do what you never thought possible with social media metrics. Indianapolis, Ind.: Wiley Pub., Inc., 2011.
MANOVICH, Lev. The language of new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. Leonardo. ISBN 0-262-13374-1.
MACKOVÁ, Alena. Nové komunikační nástroje. In: CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. s. 304 - 322. ISBN 978-80-7325-281-6.
MATUŠKOVÁ, Anna. Politika a komunikace. In: Efektivní politická komunikace. Editor Linh Nguyen. Praha: Evropské hodnoty, c2009, s. 7 - 13., iv. s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-904158-3-6.
MCNAIR, Brian. Introduction To Political Communication. London: Routledge, 2007. ISBN-13: 978-0415410694
NEGRINE, Ralph M a James STANYER (eds.). The political communication reader. New York: Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-35936-8.
NORRIS, Pippa. Political Communications. In: Encyclopedia of Social Sciences. Harvard University, 2004.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
PETROVÁ, Barbora. Politická komunikace. In: CHYTILEK, Roman, Otto EIBL a Anna MATUŠKOVÁ. Teorie a metody politického marketingu. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012. s. 254 - 268. ISBN 978-80-7325-281-6.
POWERS, Ken. The Art of Social-Network Marketing. Washington: Powers Fine Art Publishing, 2011. ISBN 978-1-257-95990-7.
PRICE, Tom. Social Media and Politics: Do Facebook and Twitter Influence Voters? In: CQ Researcher. CQ Press, 2012, svazek 22, vydání 36, s. 24. ISSN 1056-2036
SIDES, John. Campaigns & elections: rules, reality, strategy, choice. 1st ed. New York: W.W. Norton & Co., c2012, xii, 397, G-7, C-1, I-17 p. ISBN 9780393932621.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Mezinárodní marketing a informační technologie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357- 690-5.
TREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku: výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3337-8.
TROTTIER, Daniel a Christian FUCHS. Social media, politics and the state: protests, revolutions, riots, crime and policing in the age of Facebook, Twitter and YouTube. ISBN 9780415749091.
TUTEN, Tracy L. a Michael R. Solomon: Social Media Marketing. Vyd. 2. London SAGE Publications, 2015. ISBN 978-1473913011
ZARRELLA, Dan a Alison ZARRELLA. The Facebook Marketing Book. 1. ed. Sebastopol: O'Reilly, 2010. ISBN 978-1-4493-8848-5.
STREET, John. Mass media, politics and democracy. 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978-1-4039-4734-5.
SUNSTEIN, Cass R. Republic.com 2.0. Princeton University Press, 2009. ISBN-10: 0691143285
Elektronické zdroje:
NIELSEN, Jakob. Participation Inequality: Encourages More Users to Contribute. In: Alertbox, October 9, text dostupný on-line: http://useit.com/alertbox/participation_inequality.html.
SCHAPER, David. “Camp Obama” Trains Campaign Volunteers. National Public Radio, June 13, 2007. dostupné z http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyID=11012254.
Statista: Number of monthly active Facebook users worldwide as of 4th quarter 2015, 2016, text dostupný on-line: http://www.statista.com/statistics/264810/number-of- monthly-active-facebook-users-worldwide/
Statista: Number of monthly active Twitter users worldwide as of 4th quarter 2015, 2016, text dostupný on-line: http://www.statista.com/statistics/282087/number-of- monthly-active-twitter-users/
Ústavní zákon České národní rady ze dne 16. prosince 1992, text dostupný online: http://www.senat.cz/informace/zakon106/zakony/ustava.php
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Komunikace členů Senátu Parlamentu ČR na sociálních sítích“ je zaměřena na možnosti využití sociálních sítí pro politickou komunikaci. Charakterizuje specifika profesionalizované komunikace na sociálních sítích včetně zásad, kterými by se zde komunikační kampaně měly řídit, aby probíhaly v souladu s jejich filozofií. Do tohoto kontextu je zasazena politická komunikace, její vývoj a motivace pro vstup do kyberprostoru. Kompilace těchto teoretických východisek vede k nastínění potenciálu, který sociální sítě pro politickou komunikaci představují. Následující analýza se pak již konkrétně věnuje příslušníkům Senátu Parlamentu ČR. Zkoumá jejich veřejně dostupné stránky na Facebooku a profily na Twitteru a sleduje v nich četnost výskytu charakteristických rysů správně vedené politické komunikace na sociálních sítích. Touto metodou je určeno, do jaké míry zde senátoři komunikují vsouladu se stanovenými zásadami. Analýza je doplněna dotazníkovým šetřením, jehož otázky reflektují daná teoretická východiska a senátoři tak jejich vyplněním vyjadřují svůj postoj ke stanoveným zásadám. Spojením studia akademických pramenů, provedené analýzy a dotazníkového šetření je dosaženo závěru, zda se senátorům daří naplnit onen potenciál, který teoretici ve využití sociálních sítí pro politickou komunikaci spatřují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Bachelor thesis concerns the possibilities of social networks for political communication. It describes the characteristics of professionalized communication via social networks, including the principles which should be respected in order to merge with their philosophy. Political communication is framed into this context, while its development and a motivation for entering the cyberspace are described. Synthesis of these two parts leads to revealing of a potential, which social networks symbolize for political communication. The major concern of the ensuing part is the analysis of Czech senators as they perform on Facebook and Twitter. Their official accounts are examined and, based on the rate of distinctive features quintessential for correctly grasped political communication within the social networks, senators’ accounts are assessed whether they are in accordance with the set principles or not. This analysis is complemented by a survey, which was conducted with the Czech senators. Results of this survey show to what extent the Czech senators are comfortable with the defined principles. By interconnecting of researched academic sources, conducted analysis and undertaken survey, the conclusion is stated. That conclusion says if the potential, seen by the erudite academics, is reached by some of the Czech senators.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK