Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání výuky zeměpisu učiteli různých aprobací
Název práce v češtině: Vnímání výuky zeměpisu učiteli různých aprobací
Název v anglickém jazyce: Perception of teaching geography by teachers of different school subjects approbations
Klíčová slova: geografie, vnímání geografie, geografické vzdělávání v Česku, společenská prestiž školních předmětů
Klíčová slova anglicky: Geography, Perception of Geography, Geography Education in Czechia, Social Prestige of School Subjects
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2015
Datum zadání: 29.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 08.02.2016
Oponenti: RNDr. Libor Jelen, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předložená práce se zabývá vnímáním zeměpisu/geografie jako školního předmětu pohledem učitelů různých aprobací. Zaměřuje se na důležité aktéry vnějšího sociálního kontextu, kteří (ne)vědomě přímo či zprostředkovaně na jednotlivých školách svým způsobem ovlivňují pozici zeměpisu na žebříčku společenského významu (prestiže) a dlouhodobě přispívají k utváření určité sociální reprezentace (image) tohoto předmětu. Cílem práce je přinést prvotní informace o tom, jak učitelé hodnotí společenský význam zeměpisu ve srovnání s jinými výukovými předměty i ve srovnání s geografií jako vědní disciplínou. Výzkum je realizován pomocí elektronického dotazníku a polostrukturovaného rozhovoru.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK