Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika LGBT v českých a zahraničních kurikulárních materiálech
Název práce v češtině: Problematika LGBT v českých a zahraničních kurikulárních materiálech
Název v anglickém jazyce: LGBT topics in Czech and international curricular materials
Klíčová slova: analýza kurikula, menšiny, sexuální orientace, Česká republika
Klíčová slova anglicky: curriculum analysis, minorities, LBGT, Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.07.2015
Datum zadání: 15.07.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 09:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M204, seminární místnost
Datum odevzdání elektronické podoby:15.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. RNDr. Jana Straková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka se seznámí s některými klíčovými česky a anglicky psanými pracemi o teoretických východiscích přístupu k (sexuálním) menšinám ve vzdělávání. Navhrne metodologii a zpracuje přehled o kurikulárních a metodických materiálech z hlediska formy a hlavních témat, které jsou v anglickém jazyce přístupné na webu. Na základě vytvořené typologie dokumentů kriticky posoudí situaci v této oblasti v České republice.
Seznam odborné literatury
Dvořák, D. (2012a). Od osnov ke standardům. Praha: PedF UK.
Kelly, A. V. (2004). The curriculum: theory and practice. London: Sage.
Maňák, J., Janík, T., & Švec, V. (2008). Kurikulum v současné škole. Brno: Paido.
Pinar, W. F. (2003). Queer theory in education. Journal of Homosexuality, 45(2-4), 357-360.
Posner, G. J. (1992). Analyzing the curriculum. New York, McGraw-Hill.
Renn, K. A. (2010). LGBT and Queer research in higher education: The state and status of the field. Educational Researcher, 39(2), 132–141.
Smetáčková, I., Braun, R.(2009). Homofobie v žákovských kolektivech. Praha: Úřad vlády České republiky.
Švaříček, R., Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Předběžná náplň práce
Hlavní teoretická východiska přístupu k (sexuálním) menšinám ve vzdělávání u nás a v zahraničí. Typologie kurikulárních materiálů a témat vztahujících se k LGBT problematice v anglosaské oblasti. Přehled české situace v této oblasti a srovnání s typologií vytvořenou z mezinárodních zdrojů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Review of contemporary theoretical approaches to sexual minorities in education. Types of curricular materials for primary and secondary schools in English-speaking countries on Lesbian,Gay,Bisexual, and Transgender–related (LGBT) topics and key issues covered. Survey of Czech materials and comparison with the international situation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK