Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití moderních technologií při výuce školní TV
Název práce v češtině: Využití moderních technologií při výuce školní TV
Název v anglickém jazyce: Use of Modern Technologies in Physical Education at Schools
Klíčová slova: digitální technologie, kurikulum, školní tělesná výchova, mobilní aplikace, nositelná elektronika, vnitřní motivace, volný čas
Klíčová slova anglicky: Digital technologies, curriculum, physical education, mobile applications, intrinsic motivation, leisure time
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.05.2015
Datum zadání: 22.05.2015
Datum a čas obhajoby: 25.06.2018 00:00
Místo konání obhajoby: FTVS
Datum odevzdání elektronické podoby:13.03.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:13.03.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2018
Oponenti: doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
  doc. Ing. Vladimír Bureš, Ph.D.
 
 
Zásady pro vypracování
Zařazení moderních technologií do výuky tělesné výchovy může pomoci s názorností ve výuce, zvýšit atraktivitu nabízených pohybových činností a pomáhat i s organizací a ukázkou. Zároveň může pozitivně ovlivnit motivaci k pohybovým aktivitám organizovaným i neorganizovaným. Výzkum má zodpovědět otázku, zda lze pomocí využití multimédií pozitivně působit na pohybové aktivity a zvýšit zájem žáků o výuku TV. Hlavním cílem je praktická aplikace multimediálních pomůcek do výuky TV a ověření jejich účinnosti na 2. stupni ZŠ.
Předpokládáme přínos výzkumu v rovině teoretické – informace studentům pregraduálního studia a učitelům v doškolovacích programech, i v rovině praktické - nabídka multimediálních materiálů a výstupů.
Seznam odborné literatury
BAGO, G. (2005). Sledování změny úrovně pohybových dovedností při zařazení nové multimediální učebnice gymnastiky do systému výuky. In E. Řepka (Ed.), Studia kinanthropologica (Vol. 6, 1, pp. 81 - 86). České Budějovice: Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta. (ISSN - 1213-2101).
BRDIČKA, B. Multimédia ve výuce. Praha Karlova univerzita : Oddělení IT Skripta, 1999.
CASTELLI, D.; HOLLAND, L..Physical Education Technology Playbook, Human Kinetics,)
FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky - Školní tělesná výchova, Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8.
MATOUŠEK, V. Počítačová a multimediální technologie v edukaci dětí. Brno, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X.
TILINGER, P. a kol. Didaktická technika v tělesné výchově a sportu. Praha : SPN, 1988.
VOBR, R. (2000). Multimediální výukový program pro vzdělávání učitelů v oblasti motoriky dětí. In.: Turek, M. (ed.), Motorika detí predškolského a mladšieho školského veku (s. 259-261). Prešov: Východoslovenská pobočka Slovenskej vedeckej spoločnosti pre telesnú výchovu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK