Využití moderních technologií při výuce školní TV
Název práce v češtině: | Využití moderních technologií při výuce školní TV |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Use of Modern Technologies in Physical Education at Schools |
Klíčová slova: | digitální technologie, kurikulum, školní tělesná výchova, mobilní aplikace, nositelná elektronika, vnitřní motivace, volný čas |
Klíčová slova anglicky: | Digital technologies, curriculum, physical education, mobile applications, intrinsic motivation, leisure time |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.05.2015 |
Datum zadání: | 22.05.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2018 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FTVS |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.03.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 13.03.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2018 |
Oponenti: | doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc. |
doc. Ing. Vladimír Bureš, Ph.D. | |
Zásady pro vypracování |
Zařazení moderních technologií do výuky tělesné výchovy může pomoci s názorností ve výuce, zvýšit atraktivitu nabízených pohybových činností a pomáhat i s organizací a ukázkou. Zároveň může pozitivně ovlivnit motivaci k pohybovým aktivitám organizovaným i neorganizovaným. Výzkum má zodpovědět otázku, zda lze pomocí využití multimédií pozitivně působit na pohybové aktivity a zvýšit zájem žáků o výuku TV. Hlavním cílem je praktická aplikace multimediálních pomůcek do výuky TV a ověření jejich účinnosti na 2. stupni ZŠ.
Předpokládáme přínos výzkumu v rovině teoretické – informace studentům pregraduálního studia a učitelům v doškolovacích programech, i v rovině praktické - nabídka multimediálních materiálů a výstupů. |
Seznam odborné literatury |
BAGO, G. (2005). Sledování změny úrovně pohybových dovedností při zařazení nové multimediální učebnice gymnastiky do systému výuky. In E. Řepka (Ed.), Studia kinanthropologica (Vol. 6, 1, pp. 81 - 86). České Budějovice: Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta. (ISSN - 1213-2101).
BRDIČKA, B. Multimédia ve výuce. Praha Karlova univerzita : Oddělení IT Skripta, 1999. CASTELLI, D.; HOLLAND, L..Physical Education Technology Playbook, Human Kinetics,) FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky - Školní tělesná výchova, Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8. MATOUŠEK, V. Počítačová a multimediální technologie v edukaci dětí. Brno, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X. TILINGER, P. a kol. Didaktická technika v tělesné výchově a sportu. Praha : SPN, 1988. VOBR, R. (2000). Multimediální výukový program pro vzdělávání učitelů v oblasti motoriky dětí. In.: Turek, M. (ed.), Motorika detí predškolského a mladšieho školského veku (s. 259-261). Prešov: Východoslovenská pobočka Slovenskej vedeckej spoločnosti pre telesnú výchovu. |