Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Název práce v češtině: | Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Training courses for managers and possibilities of innovation in short-term courses for lower management |
Klíčová slova: | Linioví manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity |
Klíčová slova anglicky: | Line managers, education, competence, evaluation of educational activities |
Akademický rok vypsání: | 2012/2013 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.06.2013 |
Datum zadání: | 09.06.2013 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 15.06.2015 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavel Kuchař, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práceje vstupní deskripce vzdělávacích kurzů pro nižší management a zhodnocení možných inovací v krátkodobých kurzech pro manažery. V empirické části je potom cílem aplikace problematiky na zvoleném příkladě.
Postup:na základě sekundárních zdrojů bude zpracována deskriptivní studie o současném vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech se zaměřením na možné inovativní přístupy. Dále bude realizováno dotazování mezi manažery, kteří se účastní manažerského kurzu se zaměřením na způsob jejich přípravy a využívání zkušeností z kurzů v praxi. Se stejným zaměřením budou realizovány i polostrukturované rozhovory s nadřízenými manažery. V závěru práce bude provedena analýza získaných dat a výstupy budou použity pro zpracování návrhů na inovaci ve vzdělávání manažerů v krátkodobých kurzech. 1 Teoretický vstup do profesního vzdělávání dospělých 2 Specifikace problematiky krátkodobých kurzů pro nižší management 3 Zhodnocení dosavadního stavu a označení možných inovací na základě studia sekundárních zdrojů 4 Dotazování účastníků se zaměřením na přípravu a průběh manažerských kurzů 5 Strukturované rozhovory s manažery se zaměřením na využití informací a dovedností z kurzů v praxi 6 Návrh inovací v přípravě na kurzy a v průběhu kurzů pro manažery |
Seznam odborné literatury |
BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-2580-2.
BURKART, S. European trends in the development of occupations and qualifications. Thessaloniki: CEDEFOP, 1999, ISBN 92-828-7192-4. DuFOUR, R., EAKER, R., MANY, T. Learning by doing, A hand book for Professional Learning Comunities at Work. Solution Tree, 2006, ISBN 978-1-932127-93-5. Dostupné zhttp://pages.solution-tree.com/rs/solutiontree/images/lbd_freechapter.pdf MUŽÍK, J. Řízení vzdělávacího procesu. Praha: Wolters Kluwer, 2011, ISBN 978-80-7357-581-6. PROKOPENKO, J., KUBR, M. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada Publishing, 1996, ISBN 80-7169-250-6. ROTHWELL, William J. The work place learner:how to align training initiatives with individual learning competencies. New York: Amerikan Management Associasion, 2002, ISBN 0-8144-0674-2. VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-1770-8. ZLÁMAL, J. Didaktika profesního vzdělávání v širším pedagogickém kontextu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2009, ISBN 978-80-86723-79-2. |