Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Střední odborné školy a střední odborná učiliště jako centra celoživotního učení
Název práce v češtině: Střední odborné školy a střední odborná učiliště jako centra celoživotního učení
Název v anglickém jazyce: Secondary vocational schools and secondary training schools as centres for lifelong learning
Klíčová slova: celoživotní učení, vzdělávání dospělých, neformální vzdělávání, kvalifikační zkouška. Národní soustava kvalifikací, rekvalifikace, kariérní rozvoj
Klíčová slova anglicky: lifelong learning, adult education, informal education, qualification test, National Qualifications Framework, requalification, career development
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 22.02.2015
Datum zadání: 22.02.2015
Datum a čas obhajoby: 19.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:06.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 19.05.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V práci budou analyzovány dokumenty upravující další vzdělávání a realizaci rekvalifikací v ČR (např. zákon o zaměstnanosti; vyhláška o akreditaci rekvalifikací; Strategie 2020). Bude provedena charakteristika projektů týkajících se dalšího vzdělávání. Využito bude metody rozhovoru (vyučujících škol a pracovníci ÚP) a metody dotazníku (zaměstnavatelé a účastníci dalšího vzdělávání).
Seznam odborné literatury
Beneš Milan: ANDRAGOGIKA, Praha, Grada Publishing, 2008
Barták Jan: JAK VZDĚLÁVAT DOSPĚLÉ, Alfa, 2008
Mužík Jaroslav: DIDAKTIKA PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH, Plzeň: Fraus, 2005
Mužík Jaroslav ANDRODIDAKTIKA, Praha, ASPL, 2004
Průcha Jan: PEDAGOGICKÁ ENCYKLOPEDIE, Portál, 2009
Průcha Jan: MODERNÍ PEDAGOGIKA, Portál, 2013
Rabušicová, Rabušic: UČÍME SE PO CELÝ ŽIVOT, Brno: MU 2008
Materiály MŠMT: Strategie 2020, Průvodce dalším vzděláváním
Předběžná náplň práce
TEORETICKÁ ČÁST:
- úvod do tématu
- koncepční a legislativní východiska
- charakteristika a cíle jednotlivých projektů UNIV, UNIV 2 a UNIV 3 podle Národního ústavu pro vzdělávání a MŠMT
- počet škol zapojených do projektu v regionu Litoměřice
- seznámení s nabízenými vzdělávacími programy v rámci projektu a počet zapojených pedagogů
PRAKTICKÁ ČÁST
- výzkum na školách metodou rozhovoru a dotazníku
U respondentů budu zjišťovat:
- četnost žáků celoživotního vzdělávání na školách v daném regionu
- průměrnou věkovou hranici studujících¨
- důvody a motivaci studentů k dalšímu vzdělávání
- výzkum na Úřadu práce v Litoměřicích metodou rozhovoru
- statistika uchazečů o celoživotní vzdělávání
- požadavky zaměstnavatelů, nejžádanější odbornosti
- uplatnitelnost absolventů na trhu práce
- uplatnění zvýšení kvalifikace v kariérním profesním rozvoji
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK