Střední odborné školy a střední odborná učiliště jako centra celoživotního učení
Název práce v češtině: | Střední odborné školy a střední odborná učiliště jako centra celoživotního učení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Secondary vocational schools and secondary training schools as centres for lifelong learning |
Klíčová slova: | celoživotní učení, vzdělávání dospělých, neformální vzdělávání, kvalifikační zkouška. Národní soustava kvalifikací, rekvalifikace, kariérní rozvoj |
Klíčová slova anglicky: | lifelong learning, adult education, informal education, qualification test, National Qualifications Framework, requalification, career development |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Helena Marinková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.02.2015 |
Datum zadání: | 22.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 19.05.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.05.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V práci budou analyzovány dokumenty upravující další vzdělávání a realizaci rekvalifikací v ČR (např. zákon o zaměstnanosti; vyhláška o akreditaci rekvalifikací; Strategie 2020). Bude provedena charakteristika projektů týkajících se dalšího vzdělávání. Využito bude metody rozhovoru (vyučujících škol a pracovníci ÚP) a metody dotazníku (zaměstnavatelé a účastníci dalšího vzdělávání). |
Seznam odborné literatury |
Beneš Milan: ANDRAGOGIKA, Praha, Grada Publishing, 2008
Barták Jan: JAK VZDĚLÁVAT DOSPĚLÉ, Alfa, 2008 Mužík Jaroslav: DIDAKTIKA PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH, Plzeň: Fraus, 2005 Mužík Jaroslav ANDRODIDAKTIKA, Praha, ASPL, 2004 Průcha Jan: PEDAGOGICKÁ ENCYKLOPEDIE, Portál, 2009 Průcha Jan: MODERNÍ PEDAGOGIKA, Portál, 2013 Rabušicová, Rabušic: UČÍME SE PO CELÝ ŽIVOT, Brno: MU 2008 Materiály MŠMT: Strategie 2020, Průvodce dalším vzděláváním |
Předběžná náplň práce |
TEORETICKÁ ČÁST:
- úvod do tématu - koncepční a legislativní východiska - charakteristika a cíle jednotlivých projektů UNIV, UNIV 2 a UNIV 3 podle Národního ústavu pro vzdělávání a MŠMT - počet škol zapojených do projektu v regionu Litoměřice - seznámení s nabízenými vzdělávacími programy v rámci projektu a počet zapojených pedagogů PRAKTICKÁ ČÁST - výzkum na školách metodou rozhovoru a dotazníku U respondentů budu zjišťovat: - četnost žáků celoživotního vzdělávání na školách v daném regionu - průměrnou věkovou hranici studujících¨ - důvody a motivaci studentů k dalšímu vzdělávání - výzkum na Úřadu práce v Litoměřicích metodou rozhovoru - statistika uchazečů o celoživotní vzdělávání - požadavky zaměstnavatelů, nejžádanější odbornosti - uplatnitelnost absolventů na trhu práce - uplatnění zvýšení kvalifikace v kariérním profesním rozvoji |