Žáci se syndromem ADHD v běžné základní škole
Název práce v češtině: | Žáci se syndromem ADHD v běžné základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pupils with ADHD syndrome in common basic school |
Klíčová slova: | integrace, socializace, vývoj, podpora, asistence, škola, třída |
Klíčová slova anglicky: | integration, socialization, development, support, assistance, school, classroom |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 15.02.2015 |
Datum zadání: | 15.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Stručná charakteristika tématu: Zhodnocení aktuální problematiky a vlivu integrace na vybrané základní škole. Práce bude zacílena pouze na žáky se syndromem ADHD.
Hlavními tématy budou: Uvádění žáků s diagnózou ADHD do běžných tříd ZŠ, charakteristika poruchy, práce s těmito žáky, výkony a projevy při výuce, práce asistenta pedagoga a neurologický pohled na poruchu ADHD za použití moderních poznatků neurověd. |
Seznam odborné literatury |
NĚMEC, Z. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. 1. vydání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2014. ISBN 978-80-7290-712-0.
LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. 1. vydání. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7 CARTER, Ch. R. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0621-7 |
Předběžná náplň práce |
Charakteristika metod: Primárně bude použita metoda přímého dlouhodobého pozorování a případová studie dvou žáků s diagnózou ADHD, vztah těchto žáků k asistentům, učitelům a ostatním dětem. |