Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Systém instrumentálního vzdělávání ve Velké Británii
Název práce v češtině: Systém instrumentálního vzdělávání ve Velké Británii
Název v anglickém jazyce: A System of Instrumental Education in the UK
Klíčová slova: instrumentální vzdělávání, housle, hudební teorie, Velká Británie, grades, El Sistema
Klíčová slova anglicky: instrumental tuition, violin, music theory, United Kingdom, examination, grades, El Sistema
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Alena Tichá, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.02.2015
Datum zadání: 15.02.2015
Datum a čas obhajoby: 16.01.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:14.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 16.01.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. MgA. Marka Perglerová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi instrumentálního vzdělávání ve Velké Británii. Zaměřuje se na kurikulární dokumenty – A common Approach, The Importance of Music - A National Plan for Music Education, dále music services – organizace zprostředkovávající hudební výuku a také na systém hudebních zkoušek, které ve Velké Británii fungují na zcela odlišném principu, než zkoušky na českých ZUŠ.
Práce zabíhá také do oblasti projektu El Sistema, který vznikl ve Venezuele, avšak v poslední dekádě získává také značnou popularitu v Evropě – obzvláště právě ve Velké Británii. Velkou pozornost práce věnuje asociaci ABRSM (The Associated Board of the Royal Schools of Music) a její činnosti – tvorbě sylabů a dalších publikací, notovým materiálům, organizaci zkoušek a diplomům. V oblasti zkoušek ABRSM se práce blíže zaměřuje na obory housle a hudební teorie.
Poslední kapitola práce se zaměřuje na porovnání aspektů instrumentálního vzdělávání ve Velké Británii se systémem ZUŠ a navrhuje konkrétní oblasti, ve kterých by se české školní vzdělávací programy mohly britským systémem inspirovat.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This Master thesis describes possibilities of instrumental tuition in the United Kingdom. It focuses on curricular documents as A Common Approach and The Importance of Music - A National Plan for Music Education, further on music services - organizations which mediate music tuition and also on the system of musical examinations, which is very different than way musical exams in the Czech Republic.
The thesis outlines also the topic of El Sistema, a music-educational project founded in Venezuela, in the last decade gaining considerable popularity also in Europe – especially in the United Kingdom. The thesis pays attention also to ABRSM (The Associated Board of the Royal Schools of Music) and its activities – creating syllables and other publications, publishing music scores, organization of music examinations and providing diplomas. In the field of music examinations the thesis focuses on Violin and Music theory.
The last chapter if this thesis focuses on comparing some aspects of the instrumental tuition in the United Kingdom and a system of music schools in the Czech Republic. The conclusion brings a suggestion, how could the Czech curriculum for music schools improve.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK