Vizuální komunikace a budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím Instagramu
Název práce v češtině: | Vizuální komunikace a budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím Instagramu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Karlovy Vary international film festival: Visual communication and brand building on Instagram |
Klíčová slova: | Instagram, sociální sítě, filmový festival, Karlovy Vary, vizuální komunikace, fotografie, nová média, budování identity |
Klíčová slova anglicky: | Instagram, Social Networks, Film Festival, Karlovy Vary, Visual Communication, Photography, New Media, Brand Building |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Andrea Hrůzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.02.2015 |
Datum zadání: | 11.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.01.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2016 |
Oponenti: | PhDr. Radim Hladík, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BARTHES, Roland. Mytologie. 2. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2011, s. 108. Bod (Dokořán). ISBN 978-80-7363-359-2.
BARTHES, Roland. Světlá komora: poznámka k fotografii. Vyd. 2., upr., (Ve Fra 1.). Praha: Fra, 2005, s. 70. ISBN 80-86603-28-8. BOURDIEU, Pierre. The Forms of Capital. [online]. 1986 [cit. 2015-10-03]. Dostupné z: https://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/ bourdieu-forms-capital.htm DIJCK, José van a Thomas POELL. Understanding Social Media Logic. Media and Communication. 2013, č. 1, s. 2-13. DIJK, Jan van. The Network Society: social aspects of new media. Sage Publications, 2006, Str. 2. GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo : sebeprezentace v každodenním životě. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1999. ISBN 80-902-4824-1. HONNEF, Klaus. Andy Warhol 1928-1987: umění jako byznys. Köln: Taschen, 2000, s. 53-54. ISBN 3-8228-6696-2 JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, s. 27. ISBN 978-80-7367-466-3. KATZ, James; RICE, Ronald. Social Consequences of Internet Use: Access, Involvement, and Interaction. Cambridge, MA: MIT Press, 2002. 480 s. ISBN-10:0-262-11269-8 KRAUSOVÁ, Rosalind: Obraz, text, a index: poznámky k umění 70. let in Císař Karel, Co je to fotografie?, Praha : Hermann & synové, 2004, s. 257. KULKA, Jiří. Psychologie umění. 2. přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2008, s. 197. ISBN 978-80-247-2329-7. LÁB, Filip a Pavel TUREK. Fotografie po fotografii. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2009, s. 8. ISBN 978-80-246-1617-9. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, s. 375. ISBN 978-80-7367-574-5. MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003, s. 26. ISBN 80-247-0650-4. MIRZOEFF, Nicholas. How to see the world. Pelican, 2014. ISBN 9780141977409. MIRZOEFF, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Nakladatelství Academia, 2012, s. 14. ISBN 978-80-200-1984-4. PEIRCE, Charles Sanders. Lingvistické čítanky I. Sémiotika sv. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. 1972. S. 23. ISBN ST-17-2502/72 PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1. PETRUSEK, M.: Sociologické školy, směry, paradigmata. Praha: Sociologické nakladatelství Slon, 2000. 258 s REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, s. 98. ISBN 80-7178-926-7. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Stuart Hall. SAGE Publications, 1997, s.33. ISBN 0761954325. SCHERER, Helmut. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004, s. 29. ISBN 80-246-0827-8. SENNETT, Richard. The fall of public man. London: W.W. Norton, 1976, xii, 373, xvi p. ISBN 0393308790. SONTAG, Susan. O fotografii. Vyd. 1. V Praze: Paseka, 2002, s. 13. ISBN 8071854719. STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, s. 65. ISBN 978-80-7367-556-1. ŠUBRT, J. Dramaturgický přístup Ervinga Hoffmana. Sociologický časopis. 2001, č. 37, s. 241 - 249. [online]. [cit. 2015-11-19] Dostupné z: http://sreview.soc.cas.cz/ uploads/d2c620198dbbc47642609750b19634193e185d07_150_01-2SUBRT.pdf TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, s. 17. ISBN 978-80-7367-683-4. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na vizuální komunikaci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím sociální sítě Instagram. Tuto síť používá festival ke komunikaci s návštěvníky, čímž buduje svou identitu a vytváří komunitu fanoušků. Teoretická část práce přibližuje historii Instagramu a fungování této populární aplikace, dále se zaměřuje na působení karlovarského festivalu i zahraničních filmových festivalů na Instagramu. Závěr teoretické práce nabízí definice vizuální komunikace se zaměřením na specifika analogové, digitální a internetové fotografie. Práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy instagramových fotografií a sémiotické analýzy prvků technického a obsahového charakteru zkoumá, jaký vizuální styl komunikace festival používá a jak tento styl přebírají návštěvníci festivalu a média informující o festivalu. V rámci tohoto výzkumu je zkoumán instagramový profil karlovarského festivalu a vybrané profily zástupců médií a návštěvníků. Cílem práce je popsat, jaký vizuální jazyk a styl používají na Instagramu organizátoři festivalu a jak se tento jazyk odráží na budování identity samotného festivalu. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This master’s thesis focuses on visual communication of Karlovy Vary International Film Festival using social network – Instagram. The festival uses this network to communicate with spectators, which helps it create its identity and build a fan base. Theoretical part of the master’s thesis describes history of Instagram as well as all the functions of this popular application. It also talks about Karlovy Vary International Film Festival and other international film festivals and their use of Instagram. The theoretical part concludes with definition of visual communication, focusing mostly on specifics of analogue, digital, and Internet photography. Using quantitative content analysis of Instagram pictures and semiotic analysis of technical and content elements, the thesis analyzes what visual style of communication the festival uses, and how the fans and media understand and transform the content. For the research purposes, the festival’s Instagram profile as well as selected media and spectators’ profiles were followed. The purpose of the thesis is to describe what visual language the festival organizers use on Instagram and how this language is reflected in building the identity of the festival itself. |