Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Název práce v češtině: | Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The White House Presents: The Media Image of Barack Obama |
Klíčová slova: | Barack Obama, politická komunikace, prezident USA, mediální kanál Bílého domu, mediální komunikace, interkulturní komunikace, mediální reprezentace, mediální konstrukce reality |
Klíčová slova anglicky: | Barack Obama, political communication, President of the United States, The White House media channel, media communication, intercultural communication, media representation, media construction of reality |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.02.2015 |
Datum zadání: | 10.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 03.02.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.01.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 03.02.2016 |
Oponenti: | Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
MONOGRAFIE
ALLHOFF, Dieter-W. a Waltraud ALLHOFF. Rétorika a komunikace. Vyd. 14. Praha: Grada, 2008, 199 s. ISBN 9788024722832. ATKINSON, Max. Our Masters' Voices: The Language and Body Language of Politics. New York: Methuen, 1984, 203 s. ISBN 0416376908. BERGER, Arthur A. Media analysis techniques. Vyd. 5. Los Angeles: San Francisco State University, 2014, 238 s. ISBN 9781452261355. BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN. Sociální konstrukce reality: Pojednání o sociologii vědění. Vyd. 1. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999, 214 s. ISBN 8085959461. BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN 8085947676. CULLER, Jonathan D. Structuralist poetics: Structuralism, Linguistics and the Study of Literature. New York: Routledge, 2002, 348 s. ISBN 0415289890. DAVIS, Richard. The Press and American Politics: The New Mediator. Vyd. 3. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2001, 358 s. ISBN 0130264040. DEFLEUR, Melvin L. a Sandra J. BALL-ROKEACH. Teorie masové komunikace. 1. čes. vyd. Praha: Karolinum, 1996, 363 s. ISBN 8071840998. DENTON, Robert E. a Gary C. WOODWARD. Political Communication in America. Vyd. 2. New York: Praeger, 1990, 363 s. ISBN 0275930947. DENTON, Robert E. a Jim A. KUYPERS. Politics and Communication in America: Campaigns, Media, and Governing in the 21st Century. Long Grove, IL: Waveland Press, 2008, 353 s. ISBN 1577665333. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. Vyd. 3. Praha: Karolinum, 2002, 374 s. ISBN 8024601397. ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Vyd. v českém jazyce 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2004, 407 s. ISBN 8085429993. EDWARDS III, George C. a Stephen J. WAYNE. Presidential Leadership: Politics and Policy Making. Vyd. 9. Stamford: Cengage Learing, 2014, 533 s. ISBN 9780840030122. FISKE, John. Television Culture. London: Routledge, 1987, 353 s. ISBN 9780415039345. GUPTA, N. L. Crosscultural Communication: Global Perspective. New Delhi: Concept Pub, 1998. ISBN 817022621x. HALL, Stuart. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Vyd. 1. London: SAGE Publications, 1997, 400 s. ISBN 0761954325. HALL, Stuart, Dorothy HOBSON, Andrew LOWE a Paul WILLIS. Culture, Media, Language. London, New York: Routledge, 1996. ISBN 0415079063. HARFOUSH, Rahaf. Yes We Did: An Inside Look at How Social Media Built the Obama Brand. Berkeley, CA: New Riders, 2009, 199 s. ISBN 0321631536. HAVILAND, William A., Harald E. L. PRINS, Dana WALRATH a Bunny MCBRIDE. Anthropology: The Human Challenge. Vyd. 13. Belmont, CA: Wadsworth, Cengage Learning, 2010. ISBN 0840033311. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 9788073674854. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 8071786977. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 413 s. ISBN 9788073674663. JIRÁK, Jan a Blanka ŘÍCHOVÁ. Politická komunikace a média. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2000, 163 s. ISBN 8024601826. KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa. Veřejné soukromí: Interakce politického marketingu a mediální komunikace na příkladu soukromého života českých politiků (1989-2010). Praha, 2010. Disertační práce. Univerzita Karlova v Praze. Školitel Jan Jirák. KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: Od res publica po public relations. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 169 s. ISBN 9788024735368. LAING, Ronald D. Rozdělené self: Existenciální studie o duševním zdraví a nemoci. Vyd. 1. Praha: Psychoanalytické nakladatelství, 2000, 228 s. ISBN 8086123138. LIPPMANN, Walter. Veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015, 334 s. ISBN 9788026209393. MACRAE, C. Neil, Charles STANGOR a Miles HEWSTONE. Stereotypes and Stereotyping. New York: Guilford Press, 1996, 462 s. ISBN 1572300531. MALTESE, John A. Spin Control: The White House Office of Communications and the Management of Presidential News. Vyd. 2. Chapel Hill: University of North Carolina Press, 1994, 323 s. ISBN 0807844527. MCNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. Vyd. 5. New York: Routledge, 2011, 226 s. ISBN 0203828690. MILLER, Toby, ed. Television: Critical Concepts in Media and Cultural Studies. Vyd. 1. London: Routledge, 2003, 399 s. ISBN 0415255023. MONACO, James. Jak číst film: Svět filmů, médií a multimedií. Vyd 1. Praha: Albatros plus, 2004, 735 s. ISBN 8000014106. NAKONEČNÝ, Milan. Encyklopedie obecné psychologie. 2., rozš. vyd., v Academii vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 437 s. ISBN 8020006257. NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, Alice. Ti druzí sportovci: Mediální stereotypizace a rámcování handicapovaných v tisku v letech 1948-2008. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2012. 175 s. ISBN 9788024620381. PERLOFF, Richard M. Political Communication: Politics, Press, and Public in America. Mahwah, N.J.: Erlbaum, 1998, 492 s. ISBN 0805817956. PICKERING, Michael. Stereotyping: The Politics of Representation. Vyd. 1. Basingstoke: Palgrave, 2001, 246 s. ISBN 0333772105. PRŮCHA, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 199 s. ISBN 9788024730691. REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 327 s. ISBN 8071789267. SAMOVAR, Larry A., Richard E. PORTER a Edwin R. MCDANIEL. Intercultural Communication: A Reader. Vyd. 13. Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning, 2012, 518 s. ISBN 0495898317. SAMOVAR, Larry A., Richard E. PORTER, Edwin R. MCDANIEL a Carolyn S. ROY. Communication Between Cultures. Vyd. 8. Boston, MA: Cengage Learning, 2013, 404 s. ISBN 9781111349103. SAUSSURE, Ferdinand. Course in General Linguistics. Vyd. 1. London: Bloomsbury Academic, 2013. ISBN 9781472512055. SKALICKÝ, David, Michal BAUER, Zdeněk BRDEK a Vladimír PAPOUŠEK (eds.). Jazyky reprezentace 2. Vyd. 1. Praha: Akropolis, 2014, 332 s. ISBN 9788074700736. SMITH, Carolyn D. Presidential Press Conferences: A Critical Approach. New York, Westport and London: Praeger, 1990, 259 s. ISBN 0275935752. SMOLLER, Fredric T. The Six O'clock Presidency: A Theory of Presidential Press Relations in the Age of Television. New York: Praeger, 1990, 158 s. ISBN 0275935981. ŠKRÁBOVÁ, Michala. Psychologické aspekty personální práce v japonské společnosti v ČR. Praha, 2008. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce Irena Wagnerová. ŠKRÁBOVÁ, Michala. Komparace interkulturní kompetence českých a japonských vysokoškolských studentů. Praha, 2013. Rigorózní práce. Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce Lenka Šulová. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 191 s. ISBN 8073670968. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834. WIMMER, Roger D. a Joseph R. DOMINICK. Mass Media Research: An Introduction. Vyd. 5. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company, 1997, 498 s. ISBN 0534244742. ELEKTRONICKÉ ZDROJE ABDULLAH, Halimah. Snap! White House Lifts Ban on Photos, Social Media During Tours. In: NBC NEWS [online]. 2015, 2015-07-01 [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: http://www.nbcnews.com/news/us-news/snap-white-house-lifts-ban-photos-social-media-during-tours-n385051 BRADNER, Eric. Obama picks Psaki for White House communications role. In: CNN politics [online]. 2015, 2015-02-19 [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: http://edition.cnn.com/2015/02/19/politics/obama-picks-jen-psaki-for-communications-role/ Briefing Room. The White House [online]. nedatováno [cit. 2015-08-14]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/briefing-room BROWN, David W. 7 Songs for Inauguration Day and Other State Ceremonies. Mental_floss [online]. 2013, 2013-01-21 [cit. 2015-09-20]. Dostupné z: http://mentalfloss.com/article/33613/7-songs-inauguration-day-and-other-state-ceremonies Department Staff: Professor Michael Pickering. Loughborough University [online]. nedatováno [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: http://www.lboro.ac.uk/departments/socialsciences/staff/pickering-michael.html Engage and Connect: Social Hub. The White House [online]. nedatováno [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/engage/social-hub HAŠKOVCOVÁ, Helena. Jan Průcha: Interkulturní psychologie. Portál [online]. nedatováno [cit. 2015-12-08]. Dostupné z: http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=15739 JOYNT KUMAR, Martha. The White House Transition Project Reports: 2009-33 The White House Office of Communications. The White House Transition Project [online]. 2008 [cit. 2015-07-10]. Dostupné z: http://whitehousetransitionproject.org/resources/briefing/WHTP-2009-33%20Communications.pdf KIKOSKI, John F. Effective Communication in the Performance Appraisal Interview: Face-to-Face Communication for Public Managers in the Culturally Diverse Workplace. In: Sacred Heart University [online]. 1998 [cit. 2015-08-07]. Dostupné z: http://digitalcommons.sacredheart.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1048&context=gov_fac. KOHOUTEK, Rudolf. Pojem metalingvistika. SCS.ABZ.CZ: Slovník cizích slov [online]. nedatováno [cit. 2015-08-07]. Dostupné z: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/metalingvistika MESSARIS, Paul, Bruce ECKMAN a Gary GUMPERT. Editing Structure in the Televised Versions of the 1976 Presidential Debates. Journal of Broadcasting [online]. 1979, 23 (Summer 1979): 359-369 [cit. 2015-09-09]. Dostupné z: Communication & Mass Media Complete, EBSCOhost: http://web.a.ebscohost.com/ehost/detail/detail?vid=2&sid=baf34d12-cb20-44f9-8c41-14f6e4df2740%40sessionmgr4001&hid=4206&bdata=Jmxhbmc9Y3Mmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=JB00801&db=ufh MORELLO, John T. Argument and Visual Structuring in the 1984 Mondale-Reagan Debates: The Medium’s Influence on the Perception of Clash. Western Journal Of Speech Communication [online]. 1988, 52 (Fall 1988): 277-290 [cit. 2015-09-09]. Dostupné z: Communication & Mass Media Complete, EBSCOhost: http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=baf34d12-cb20-44f9-8c41-14f6e4df2740%40sessionmgr4001&vid=5&hid=4206 NPR Funding Targeted: House Votes To Defund National Public Radio. HUFF POST POLITICS [online]. 2011, 2011-05-25 [cit. 2015-10-09]. Dostupné z: http://www.huffingtonpost.com/2011/03/17/npr-funding_n_837282.html PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD: UNIVERZITA KARLOVA [online]. nedatováno [cit. 2015-12-20]. Dostupné z: https://www.fsv.cuni.cz/FSVTEMP-1356.html PETERS, Gerhard. Presidential News Conferences: Coolidge - Obama. The American Presidency Project [online]. Santa Barbara, CA: University of California, 1999, 2015 [cit. 2015-08-14]. Dostupné z: http://www.presidency.ucsb.edu/data/newsconferences.php SHOGAN, Colleen J. The President’s State of the Union Address: Tradition, Function, and Policy Implications. In: Congressional Research Service: Informing the legislative debate since 1914 [online]. 2015-01-16 [cit. 2015-10-15]. Dostupné z: https://fas.org/sgp/crs/misc/R40132.pdf Taps. Www.music.army.mil: serving the nation through music [online]. nedatováno [cit. 2015-10-05]. Dostupné z: http://www.music.army.mil/music/buglecalls/taps.asp The Administration: Executive Office of the President. The White House [online]. nedatováno [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/administration/eop The White House. Youtube [online]. 2006 [cit. 2015-08-14]. Dostupné z: https://www.youtube.com/user/whitehouse The White House Blog: Josh Earnest. The White House [online]. nedatováno [cit. 2015-08-06]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/blog/author/Josh%20Earnest TIEMENS, Robert K. The Visual Context of Argument: An Analysis of the September 25, 1988 Presidential Debate. Conference Proceedings -- National Communication Association/American Forensic Association (Alta Conference On Argumentation) [online]. 1989: 140-146 [cit. 2015-09-09]. Dostupné z: Communication & Mass Media Complete, EBSCOhost: http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=baf34d12-cb20-44f9-8c41-14f6e4df2740%40sessionmgr4001&vid=8&hid=4206 PRAMENY OBAMA, Barack. President Barack Obama’s Inaugural Address: January 20, 2009 [video]. In: The White House [online]. 2010-01-20 [cit. 2015-08-31]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/video/President-Barack-Obamas-Inaugural-Address-January-20-2009 OBAMA, Barack. The President in Prague [video]. In: The White House [online]. 2009-04-05 [cit. 2015-09-16]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/video/The-President-in-Prague OBAMA, Barack. President Obama at White House Correspondents Dinner [video]. In: The White House [online]. 2011-04-30 [cit. 2015-09-22]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/videos/2011/April/043011_WhiteHouseCorrespondentsDinner.mp4 OBAMA, Barack. President Obama Speaks at a Pentagon Memorial Service in Remembrance of 9/11 [video]. In: The White House [online]. 2012-09-11 [cit. 2015-10-05]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/videos/2012/September/091112_ThePentagon_HD.mp4 OBAMA, Barack. President Obama’s 2015 State of the Union Address [video]. In: The White House [online]. 2015-01-20 [cit. 2015-10-15]. Dostupné z: https://www.whitehouse.gov/photos-and-video/video/2015/01/20/president-obamas-2015-state-union-address |
Předběžná náplň práce |
Dle tezí magisterské diplomové práce:
Předpokládaný název práce: Bílý dům uvádí: mediální komunikace Baracka Obamy Charakteristika tématu a jeho dosavadní zpracování: Tato práce se bude zabývat způsobem, jakým oficiální kanál Bílého domu prezentuje projevy Baracka Obamy. Práce bude například zkoumat to, v jaké míře jsou zobrazovány jednotlivé verbální i neverbální komunikační prostředky, které Barack Obama používá a z jakého úhlu pohledu na ně tento kanál nahlíží. Na téma mediální komunikace Bílého domu a politické mediální komunikace v Americe existuje velké množství odborných textů, ze kterých je možné čerpat. Toto téma bude uchopeno z hlediska českého kulturního kontextu, a proto je mezi základní literární zdroje zahrnuta i publikace Interkulturní komunikace Jana Průchy. Zároveň bych se ráda soustředila na stereotypní mediální reprezentaci politických projevů. Zde budu čerpat vědomosti mimo jiné z Pickeringova Stereotyping: The Politics of Representation. Předpokládaný cíl práce, případně formulace problému, výzkumné otázky nebo hypotézy: Diplomová práce bude analyzovat mediální prezentaci komunikačních prostředků, které prezident Obama používá k přesvědčování, popř. manipulování publika. Oficiální kanál Bílého domu bude představen jako prostředek ovlivňování diváka. To, jaké si prezidentská kancelář vybírá záběry, je určitou formou reprezentace prezidenta, která má vliv na publikum. Cílem práce tedy bude identifikovat a analyzovat výrazové prostředky, které kanál preferuje při prezentování Baracka Obamy a nalezení pravidelnosti v jejich využití. Předpokládaná struktura práce (rozdělení do jednotlivých kapitol a podkapitol se stručnou charakteristikou jejich obsahu): Úvodem bude vysvětlena základní problematika interkulturní komunikace a diplomová práce bude zasazena do českého kulturního kontextu. Dojde k představení základní myšlenky stereotypizace politických mediálních projevů, na jejíž analýzu bude v průběhu práce kladen důraz, stejně jako na analýzu procesu vytváření mediálního obrazu Baracka Obamy v roli amerického prezidenta. První kapitola se bude věnovat oficiálnímu kanálu Bílého domu, stejně jako kanálům podobného rázu v jiných zemích. Z českého prostředí budou například zmíněny přenosy z Parlamentu České republiky. Každá z následujících kapitol se bude zabývat specifickým druhem Obamových projevů. Ve druhé kapitole dojde k analýze Zprávy o stavu unie („The State of the Union Address“), prezidentova každoročního projevu, určenému nejen Kongresu, ale i širšímu publiku amerických občanů. Tento projev považuji za informativní typ vystoupení, který má za úkol přesvědčit diváka a tím se liší od tzv. „Correspondents' dinner“ projevu, tedy řeči, každoročně pronášené především před politickými zpravodaji a na jejíž analýzu bych se ráda zaměřila ve třetí kapitole. Tento projev je spíše komického charakteru a provází ho uvolněná atmosféra. Zcela jinou polohu pak Obama zaujímá při příležitosti vzpomínkových projevů k 11. září. Ty hrají spíše na citlivou notu a týkají se vážného tématu, podobně jako inaugurační projev. Ten je velice formální a klade si za cíl povzbudit publikum a vnést do něj pocit naděje. Obě tato témata bych zasadila do čtvrté kapitoly mé diplomové práce. Tato kapitola se pak také bude věnovat Obamově projevu na Hradčanském náměstí v Praze. V závěru bych ráda analyzovala, jak kanál Bílého domu používá prezentaci již zmíněných poloh Baracka Obamy (přesvědčovací, komickou, sentimentální a nadějnou) k ovlivnění určitých skupin amerických občanů. Konkrétně bych se chtěla zabývat tím, jak publikum Obamu vnímá s ohledem na pohlaví, rasu, vzdělání a další faktory. Jako podklad pro tuto závěrečnou analýzu lze použít průzkumy veřejného mínění. Vymezení podkladového materiálu: Podkladový materiál bude omezen pouze na oficiální videa zprostředkovaná skrze webové stránky prezidentské kanceláře. Analyzovány budou pouze výše zmíněné zásadní projevy z období od roku 2009 do roku 2015 (tj. Zpráva o stavu unie, „Correspondents' dinner“ projev, projevy k 11. září, inaugurační řeč a projev v Praze). Metody (techniky) zpracování materiálu: Sledování záznamů projevů Baracka Obamy, na jehož základě dojde ke kvalitativní analýze a interpretaci použitých výrazových prostředků a popsání způsobu jeho prezentace prostřednictvím oficiálního kanálu Bílého domu se zaměřením na volbu záběrů a verbálních i neverbálních prvků komunikace. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
According to the theses of the master’s thesis:
Expected title of the thesis: The White House Presents: Media Communication of Barack Obama Characteristics of the topic and its current coverage: This thesis will deal with the way the official channel of the White House presents the speeches of Barack Obama. It will examine, for example, to what extent various verbal and nonverbal means of communication that Barack Obama uses are being displayed. Also it will be concerned with the perspective from which the channel views these. There are many texts on the topic of media communication of the White House and political communication through media in the United States from which one can draw information. This topic will be examined from the perspective of the Czech cultural context, and therefore the publication Interkulturní komunikace by Jan Průcha will be one of the basic sources. I would also like to focus on stereotypical media representation of political speeches. In this respect, I will rely on Pickering’s Stereotyping: The Politics of Representation in particular. Expected objective, possibly formulation of the problem, research questions or hypotheses: This thesis will analyze the media presentation of the means of communication that President Obama uses to persuade or possibly manipulate the audience. The official channel of the White House will be introduced as a means of influencing the viewer. The type of shots selected by the Office of the President is a certain form of representation of the President, which has an impact on the audience. The aim of the thesis will therefore be to identify and analyze the means of communication that the channel uses when presenting Barack Obama and to find routine in their use. Expected structure of the thesis (division into chapters and subchapters with a brief description of their contents) The introduction will explain the basic idea of intercultural communication and the thesis will be set into Czech cultural context. The concept of stereotyping of political speeches will be presented, as well as the analysis of the process of creating a media image of Barack Obama in the role of the American President. The first chapter will be concerned with the official channel of the White House, as well as with channels of a similar nature in other countries. The life broadcast from the Czech Parliament will be mentioned in relation to that. Each of the following chapters will deal with a specific type of Obama’s speeches. In the second chapter The State of the Union Address will be analyzed. This is the President’s annual speech, intended not only for Congress but also for a wider audience of American citizens. I consider this speech to be of an informative nature. It aims at persuasion of the viewer and thus differs from the “Correspondents’ Dinner” speech, an address, which is delivered annually in front of an audience consisting mainly of political journalists, which will be analyzed in the third chapter. This speech is rather comical and is accompanied by a relaxed atmosphere. Obama then assumes an entirely different position in the case of the 9/11 commemorative speeches. The topic of these speeches is rather sensitive and serious, similarly to the Inaugural Address. The Inaugural Address is very formal and its aim is to encourage the audience and bring a sense of hope to it. Both of these topics will be placed in the fourth chapter of my thesis. This chapter will also pay attention to Obama’s speech at Hradčanské náměstí in Prague. In the conclusion of the thesis, I would like to analyze how the official channel of the White House uses the presentation of the aforementioned positions of Barack Obama (persuasive, comical, sentimental and hopeful) to affect certain groups of American citizens. Specifically, I would like to look into the ways in which the audience perceives Obama with regard to sex, race, education and other factors. Opinion polls can be used as a basis for this final analysis. Definition of the analyzed material: The analyzed material will be limited to the official videos presented on the website of the Office of the President. Only the above-mentioned fundamental speeches that were given in the period from 2009 to 2015 will be analyzed (i.e., The State of the Union Address, “Correspondents’ Dinner” speech, speeches commemorating 9/11, the Inaugural Address and the speech delivered in Prague). Methods (techniques) of processing of the analyzed material: Recordings of Barack Obama’s speeches will be reviewed. This will be the basis for a qualitative analysis, interpretation of the used means of expression and description of the manner of presentation of Barack Obama by the official channel of the White House. The focus will be on the choice of shots and verbal and nonverbal elements of communication. |