skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
10.02.2015
Datum zadání:
10.02.2015
Datum a čas obhajoby:
14.09.2016 08:00
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R315, 315, laboratoř biologie, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:
14.07.2016
Datum proběhlé obhajoby:
14.09.2016
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Práce se zaměřuje na rešerši odborných článků zabývajících se vývojem chůze u dětí batolecího a předškolního věku. Porovnává dva základní přístupy, které si odporují v názorech na funkci především pevné kotníkové obuvi a jejího vlivu na vývoj chůze. Na základě studia odborné literatury a článků jsem shrnula vývojové teorie, popsala specifika lidské chůze a představila názory předních odborníků na vliv obuvi na lokomoční vývoj. Výsledkem práce je posouzení aktuálnosti některých názorů a zdůraznění nejnovějších výzkumů, které se jednoznačně přiklánějí k odklonu od preventivního nošení ortopedické obuvi a tím k obecnému omezování vlivu obuvi na vývoj chůze. Hlavním zjištěním této práce je nedostatečná mezioborová spolupráce, která by pomohla definovat pozitivní a negativní vlivy obuvi na vývoj chůze především u fyziologicky se vyvíjejících dětí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work focuses on the search scholarly articles dealing with the development of gait in children of toddler and preschool age. Compares two basic approaches that contradict the views on the function of mainly solid boots and its influence on the development of walking. Based on study of literature and articles, I've summarized the evolutionary theories, described the specifics of human gait and presented the views of leading experts on the effect of footwear on the locomotor development. The result is assessing the timeliness of some ideas and emphasizing the latest research, which clearly tend to move away from preventative wearing orthopedic shoes and the general reduction in the influence of footwear on the development of walking. The main finding of this study is the lack of interdisciplinary collaboration that would help define the positive and negative effects of footwear on gait development especially in developing physiologically children.