Problémy začínajících učitelů na různých typech středních škol
Název práce v češtině: | Problémy začínajících učitelů na různých typech středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Problems which are being encountered by beginning teachers at different types of high school |
Klíčová slova: | Začínající učitel, střední škola, gymnázium, odborná škola, teorie, praxe |
Klíčová slova anglicky: | Beginning teachers, High school, Secondary grammar school, Technical high school, Trade school, Theory, Reality |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.02.2015 |
Datum zadání: | 06.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Formulace problému, který bude v práci řešen:
V práci bude autorka zjišťovat, s jakými problémy se setkávají začínající učitelé na středních školách, nejprve z teoretického hlediska a posléze z praktického. Cíl práce: zjistit problémy, se kterými se setkává začínající učitel na různých typech středních škol a analyzovat jejich případné odlišnosti. |
Seznam odborné literatury |
PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013, 483 s. ISBN 978-80-262-0456-5. PRŮCHA, J. Učitel, Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-0944-6. URBÁNEK, P. Vybrané problémy učitelské profese: Aktuální analýza. Liberec: TUL, 2005. ISBN 80-7083-942-2. |
Předběžná náplň práce |
Struktura práce:
Teoretická část - vymezení pojmu začínající učitel, střední škola, druhy SŠ, dále problémy, se kterými se začínající učitel může setkat. Empirická část - rozhovory se začínajícími učiteli na středních školách, jejich analýza, vyhodnocení. |