Domácí vzdělávání dětí školního věku
| Název práce v češtině: | Domácí vzdělávání dětí školního věku |
|---|---|
| Název v anglickém jazyce: | Homeschooling of school-age children |
| Klíčová slova: | domácí vzdělávání, individuální vzdělávání, unschooling, žák, hodnocení, socializace |
| Klíčová slova anglicky: | homeschooling,home education, unschooling, the pupil, evaluation, socialization |
| Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
| Typ práce: | bakalářská práce |
| Jazyk práce: | čeština |
| Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
| Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
| Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
| Datum přihlášení: | 06.02.2015 |
| Datum zadání: | 15.03.2015 |
| Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 14:00 |
| Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
| Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2017 |
| Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2017 |
| Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
| Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
| Zásady pro vypracování |
| Zdůvodnění výběru tématu.
Toto téma mě zajímá, jelikož jsem se v posledním roce setkala s rodinami, kde děti studují formou domácího vzdělávání. Předmětem mého zkoumání bude to, jakým způsobem tato forma vzdělávání funguje v praxi a v jakých směrech je domácí vzdělávání jiné než klasické studium na základní škole. Formulace problému: Jakým způsobem přistupuje ČR k domácímu vzdělávání, jak je vymezeno v legislativě. Předmětem zkoumání bude, jakým způsobem domácí vzdělávání funguje v praxi a v jakých směrech se liší od klasické výuky na základní škole. Cílem práce bude porovnat výhody a nevýhody domácího vzdělávání oproti klasickému vzdělávání na ZŠ a dále zjistit sociální status dětí studujících doma. K zjištění informací bude využit dotazník a strukturované rozhovory. |
| Seznam odborné literatury |
| HOLT, J.: Jak se děti učí. Agentura Strom, Praha 1995
KLOFÁTOVÁ, Z.: Škola doma, Jan Kamenář, 2009 GRAY, P.: Svoboda učení. Scio, Praha 2012 ILLICH I.: Odškolnění společnosti. Slon, 2000 PRAŽÁKOVÁ, D.: Matematika v domácím vzdělávání: charakteristiky vzdělávacího stylu rodin. Praha, 2012. Disertační práce. UK v Praze. MARVÁNOVÁ, G. Experiment domácího vzdělávání v ČR. Brno, 2001. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Asociace domácího vzdělávání. [online].[cit. 2015-02-05]. Dostupné z: http://www.domaciskola.cz/ |
| Předběžná náplň práce |
| Předmětem zkoumání bude to, jakým způsobem se v České republice realizuje domácí vzdělávání. Cílem práce bude na základě řízených rozhovorů a kazuistiky zjistit, jakým způsobem probíhá domácí vzdělávání ve vybraných českých rodinách. Práce se zabývá realizací domácího vzdělávání vzhledem k legislativě. |
- zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem