Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 393)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Domácí vzdělávání dětí školního věku
Název práce v češtině: Domácí vzdělávání dětí školního věku
Název v anglickém jazyce: Homeschooling of school-age children
Klíčová slova: domácí vzdělávání, individuální vzdělávání, unschooling, žák, hodnocení, socializace
Klíčová slova anglicky: homeschooling,home education, unschooling, the pupil, evaluation, socialization
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 06.02.2015
Datum zadání: 15.03.2015
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 14:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:02.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zdůvodnění výběru tématu.
Toto téma mě zajímá, jelikož jsem se v posledním roce setkala s rodinami, kde děti studují formou domácího vzdělávání. Předmětem mého zkoumání bude to, jakým způsobem tato forma vzdělávání funguje v praxi a v jakých směrech je domácí vzdělávání jiné než klasické studium na základní škole.
Formulace problému: Jakým způsobem přistupuje ČR k domácímu vzdělávání, jak je vymezeno v legislativě.
Předmětem zkoumání bude, jakým způsobem domácí vzdělávání funguje v praxi a v jakých směrech se liší od klasické výuky na základní škole.
Cílem práce bude porovnat výhody a nevýhody domácího vzdělávání oproti klasickému vzdělávání na ZŠ a dále zjistit sociální status dětí studujících doma.
K zjištění informací bude využit dotazník a strukturované rozhovory.
Seznam odborné literatury
HOLT, J.: Jak se děti učí. Agentura Strom, Praha 1995
KLOFÁTOVÁ, Z.: Škola doma, Jan Kamenář, 2009
GRAY, P.: Svoboda učení. Scio, Praha 2012
ILLICH I.: Odškolnění společnosti. Slon, 2000
PRAŽÁKOVÁ, D.: Matematika v domácím vzdělávání: charakteristiky vzdělávacího stylu rodin. Praha, 2012. Disertační práce. UK v Praze.
MARVÁNOVÁ, G. Experiment domácího vzdělávání v ČR. Brno, 2001. Diplomová práce. Masarykova univerzita.
Asociace domácího vzdělávání. [online].[cit. 2015-02-05]. Dostupné z: http://www.domaciskola.cz/

Předběžná náplň práce
Předmětem zkoumání bude to, jakým způsobem se v České republice realizuje domácí vzdělávání. Cílem práce bude na základě řízených rozhovorů a kazuistiky zjistit, jakým způsobem probíhá domácí vzdělávání ve vybraných českých rodinách. Práce se zabývá realizací domácího vzdělávání vzhledem k legislativě.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK