Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova ke zdraví v programu nižšího sekundárního vzdělávání ve střetu pohledů pedagoga, žáka a rodiče
Název práce v češtině: Výchova ke zdraví v programu nižšího sekundárního vzdělávání ve střetu pohledů pedagoga, žáka a rodiče
Název v anglickém jazyce: Health education in the secondary school curriculum from the perspective of the teacher, the student and the parent
Klíčová slova: Zdraví, sekundární školství, zdravotní gramotnost, pedagog, žák, rodič
Klíčová slova anglicky: Health, secondary school, health literacy, educator, student, parent
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 01.02.2015
Datum zadání: 26.04.2015
Datum a čas obhajoby: 18.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:13.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke způsobům realizace výchovy ke zdraví ve školní praxi. Navrhne, připraví a realizuje kvantitativní empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Následně navrhne edukativní projekt a ověří jej v praxi.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana č. 8/2015 a Přílohy č. 3 k Opatření děkana 8/2015
Seznam odborné literatury
ČÁP, J. – MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 2.vyd. Praha: Portál, 2007. 655 s. ISBN 978-80-7367-273-7.
ČELEDOVÁ, L. a ČEVELA, R. , Výchova ke zdraví, vybrané kapitoly. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 128 s. ISBN 978-80-247-3213-8.
FIALOVÁ, L., FLEMR, R., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2014. 234 s.ISBN 978-80-246-2885-1. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. 1.vyd. Praha: Portál, 2004. 232 s. ISBN 80-7178-888-0.
KOPŘIVA, P. – NOVÁČKOVÁ, J. – NEVOLOVÁ, D. – KOPŘIVOVÁ, T. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. 286 s. ISBN 978-80-247-2429-4.
MACHOVÁ, J. a KUBÁTOVÁ, D. , Výchova ke zdraví. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 291 s. ISBN 978-80-247-2715-8.
MARÁDOVÁ, E. , Metodická příručka, Výchova ke zdraví, Školní vzdělávací program. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006. 45 s. ISBN 80-7168-973-4.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 2. vyd. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011. 270 s. ISBN 978-80-86429-87-8.
PASCH, M. a kol. , Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Dokument „Zdraví pro všechny v 21. století"
Předběžná náplň práce
Diplomová práce sleduje teoretická východiska, možnosti a praktické využití oboru Výchova ke zdraví s ohledem na stále větší význam vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školních vzdělávacích programech. Teoretická část se zaměřuje na historii a vývoj vzdělávání v oblasti podpory zdraví od 16. století až k reformovanému školství po roce 1989 v České republice, na možnosti plnění a pochopení cílů kurikula oboru Výchova ke zdraví ve stávajícím prostředí základních škol. Praktická část mapuje pojetí Výchovy ke zdraví v prostředí konkrétní základní školy, se zaměřením na střet pohledů pedagoga, žáka a rodiče. Na základě zhodnocení teoretických východisek kurikula na jedné straně a výsledků analytické studie provedené ve sledované škole na straně druhé, navrhuje autorka sledované škole konkrétní možnosti úprav implementace vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví do školního vzdělávacího programu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis follows the theoretical foundation, options and practical application of Education for Health with regards to the growing significance in Person and Health in school educational programmes. The theoretical part focuses on the history and development in the filed of the Education for Health since the 16th century up until the reformation of the czech educational system after 1989. This part also concentrates on the options of fulfilling and understanding the curriculum goals in the current environment in primary schools. The practical part maps the approach of the Education for Health in a specific primary school environment, which focuses on different opinions of the educator, pupils and parents, with emphasis on the qualitative research. Based on the evaluation of the theoretical basis of the curriculum on the one hand and the practical realization of this domain in the selected school on the other hand, the author suggests possible adjustments in the realization of Education for Health in the specific school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK