Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vnímání učitelské profese žáky středních škol
Název práce v češtině: Vnímání učitelské profese žáky středních škol
Název v anglickém jazyce: Perception of teaching profession by pupils of secondary schools
Klíčová slova: učitelská profese, kompetence učitele, osobnost/typologie učitele, problémy učitelské profese, vyučovací styl, žák, interakce žák-učitel
Klíčová slova anglicky: teaching profession, competences of teacher, personality/typology of teacher, problems of teaching profession, teaching style, pupil, pupil-teacher interaction
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.01.2015
Datum zadání: 31.01.2015
Datum a čas obhajoby: 16.09.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:14.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2016
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská bude pojednávat o vnímání učitelské profese žáky středních škol. Cílem bakalářské práce bude vymezit učitelskou profesi v kontextu aktuálních sociálních, ekonomických a vzdělávacích podmínek, současně popsat osobnost učitele a jeho osobnostní charakteristiky, prostřednictvím výzkumu zjistit, podle jakých kritérií žáci střední školy vnímají profesi učitele a jak vnímají povinnosti a nároky spojené s touto profesí. Výzkumné šetření povede k identifikaci preferencí žáků týkající se profese učitele.
Seznam odborné literatury
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 488 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 160 s. ISBN 80-7178-621-7.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004, 191 s. ISBN 80-7315-082.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 223 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1.
Předběžná náplň práce
Teoretická část bude zaměřená na charakteristiku profese učitele. Pozornost bude také věnována osobnosti učitele, žáka a jejich vzájemné interakci. Cílem praktické části bude zjistit, jak žáci střední školy vnímají profesi učitele, a to pracovní podmínky učitelů, nároky a povinnosti, které jsou spjaté s touto profesí. Dále bude zkoumat, které kompetence a vlastnosti učitele jsou pro žáky středních škol důležité. Praktická část bude realizována pomocí dotazníkového šetření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part will be devoted to the characteristic of the teaching profession. The attention will be also concentrated on the personality of a teacher, pupil and their mutual interaction. The aim of the practical part will be to determine how pupils of secondary schools perceive the teaching profession. Futhermore, it will describe which teacher´s competences and qualities are important for pupils of secondary schools. The practical part will be realized by a questionnaire survey.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK