Vnímání učitelské profese žáky středních škol
Název práce v češtině: | Vnímání učitelské profese žáky středních škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Perception of teaching profession by pupils of secondary schools |
Klíčová slova: | učitelská profese, kompetence učitele, osobnost/typologie učitele, problémy učitelské profese, vyučovací styl, žák, interakce žák-učitel |
Klíčová slova anglicky: | teaching profession, competences of teacher, personality/typology of teacher, problems of teaching profession, teaching style, pupil, pupil-teacher interaction |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 30.01.2015 |
Datum zadání: | 31.01.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2016 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.04.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2016 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská bude pojednávat o vnímání učitelské profese žáky středních škol. Cílem bakalářské práce bude vymezit učitelskou profesi v kontextu aktuálních sociálních, ekonomických a vzdělávacích podmínek, současně popsat osobnost učitele a jeho osobnostní charakteristiky, prostřednictvím výzkumu zjistit, podle jakých kritérií žáci střední školy vnímají profesi učitele a jak vnímají povinnosti a nároky spojené s touto profesí. Výzkumné šetření povede k identifikaci preferencí žáků týkající se profese učitele. |
Seznam odborné literatury |
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 488 s. ISBN 978-80-262-0456-5.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 160 s. ISBN 80-7178-621-7. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004, 191 s. ISBN 80-7315-082. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: Univerzita Karlova, 2002, 51 s. ISBN 80-7290-077-3. HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 223 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3704-1. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část bude zaměřená na charakteristiku profese učitele. Pozornost bude také věnována osobnosti učitele, žáka a jejich vzájemné interakci. Cílem praktické části bude zjistit, jak žáci střední školy vnímají profesi učitele, a to pracovní podmínky učitelů, nároky a povinnosti, které jsou spjaté s touto profesí. Dále bude zkoumat, které kompetence a vlastnosti učitele jsou pro žáky středních škol důležité. Praktická část bude realizována pomocí dotazníkového šetření. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theoretical part will be devoted to the characteristic of the teaching profession. The attention will be also concentrated on the personality of a teacher, pupil and their mutual interaction. The aim of the practical part will be to determine how pupils of secondary schools perceive the teaching profession. Futhermore, it will describe which teacher´s competences and qualities are important for pupils of secondary schools. The practical part will be realized by a questionnaire survey. |