Vliv online sebemonitorovacích aplikací na motivaci uživatelů v procesu vzdělávání
Název práce v češtině: | Vliv online sebemonitorovacích aplikací na motivaci uživatelů v procesu vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Impact of Online Self-Monitoring Applications on Motivation of Users in Education Process |
Klíčová slova: | vzdělávání, sebemonitorování, sebekvantifikace, motivace, autoregulace |
Klíčová slova anglicky: | education, self-monitoring, quantified self, motivation, self-regulation |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.01.2015 |
Datum zadání: | 28.01.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 13.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se bude zabývat otázkou, jakým způsobem jsou uživatelé motivováni při využívání online sebemonitorovacích aplikací ve vzdělávání. Tyto aplikace zaznamenávají průběh procesu učení uživatele a pomocí různých technik zvyšují motivaci uživatelů. Cílem práce je zjistit, do jaké míry má sebemonitorování procesu učení pomocí online aplikací vliv na motivaci a úspěšnost vzdělávacího procesu uživatele. Nejdříve bude uvedena problematika autoregulace procesu učení a podoby rozličných online nástrojů, které tuto metodu užívají. Dále budou rozebrány různé druhy motivačních technik využívaných sebemonitorovacími aplikacemi a jejich účinnost na uživatele. Ve druhé části bude proveden kvalitativní výzkum. Zkoumané skupině bude nabídnuta aplikace pro monitorování jejich aktivity v sebevzdělávání. S danými osobami bude poté veden hloubkový rozhovor, jehož cílem bude vyhodnotit, nakolik daná aplikace měla vliv na jejich motivaci v procesu vzdělávání. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
GOVAERTS, Sten, et al. The student activity meter for awareness and self-reflection. In: CHI'12 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems. ACM, 2012. p. 869-884. Chang, M.-M. (2007), Enhancing web-based language learning through self-monitoring. Journal of Computer Assisted Learning, 23: 187–196. DABBAGH, Nada; KITSANTAS, Anastasia. Personal Learning Environments, social media, and self-regulated learning: A natural formula for connecting formal and informal learning. The Internet and higher education, 2012, 15.1: 3-8. MILLER, Gary, et al. Leading the E-learning Transformation of Higher Education: Meeting the Challenges of Technology and Distance Education. Stylus Publishing, LLC., 2013. Rennie, Frank a Morrison, Tara. E-learning and social networking handbook: resources for higher education. 2nd ed. New York: Routledge, 2013. 199 s. ZIMMERMAN, Barry J. Investigating self-regulation and motivation: Historical background, methodological developments, and future prospects. American Educational Research Journal, 2008, 45.1: 166-183. |