Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Terénní ekologické výukové programy a jejich využití při výuce přírodovědných předmětů
Název práce v češtině: Terénní ekologické výukové programy a jejich využití při výuce přírodovědných předmětů
Název v anglickém jazyce: Outdoor Environmental Education Programmes as a useful Tool for Science Education
Klíčová slova: ekologický výukový program, terénní ekologický výukový program, environmentální výchova, dotazníky pro učitele, Ďáblický háj, jaro v lese, obojživelníci
Klíčová slova anglicky: environmental education programmes, outdoor environmental education programmes, environmental education, science education, questionnaires for teachers, Ďáblice Forest, spring in the forest, amphibians
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radka Dvořáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.01.2015
Datum zadání: 16.01.2015
Datum proběhlé obhajoby: 12.02.2015
Oponenti: Mgr. Kateřina Čiháková
 
 
 
Předběžná náplň práce
Předkládaná práce se zabývá terénními ekologickými výukovými programy pro žáky z I. a II. stupně základních škol. V literární rešerši je shrnut význam a nástroje environmentální výchovy a role ekocenter v této oblasti. Je zde také diskutováno pojetí ekologických výukových programů (EVP) a terénních ekologických výukových programů (TEVP) a jejich přínos pro žáky. Hlavním cílem ZP bylo vytvořit dva TEVP pro žáky I. a II. stupně. Samotnému vytváření programů předcházelo sestavení a vyhodnocení dotazníku pro učitele I. a II. stupně ZŠ z Prahy zaměřený na téma TEVP. Obsahem dotazníku byly otázky týkající se místa a doby konání, odborného a metodického zaměření TEVP a různých faktorů, které učitele ovlivňují při jejich výběru. Z výsledků dotazníkového šetření jsem vycházela při následném vytváření TEVP. Oba TEVP se budou konat v Ďáblickém háji pod záštitou Ekocentra Koniklec o.p.s. Program pro I. stupeň s názvem „Jaro v Ďáblickém háji“ je zaměřený na fenomén jarního lesa a program pro II. stupeň nazvaný „Kam se ztrácejí obojživelníci v Ďáblickém háji?“ uvede žáky do problematiky vědecké práce a druhové ochrany na příkladu chráněných obojživelníků čolků, kteří se v Ďáblickém háji dlouhodobě vyskytují. TEVP pro I. stupeň byl vyzkoušen v praxi v dubnu 2014 a dle potřeby přepracován do výsledné podoby.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK