Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Rodina a její význam v životě dítěte
Název práce v češtině: Rodina a její význam v životě dítěte
Název v anglickém jazyce: Family and its Importance in a Child's Life
Klíčová slova: rodina, dítě, mateřská škola, rodinné zázemí, chování dítěte, výchova, dětská kresba, učitel, vývoj, prostředí, komunikace
Klíčová slova anglicky: family, child, kindergarten, family background, child behavior, parenting, children's drawing, teacher development, environment, communication
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 12.01.2015
Datum zadání: 12.01.2015
Datum a čas obhajoby: 09.01.2017 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:09.12.2016
Datum proběhlé obhajoby: 09.01.2017
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce má empirický character a bude postavena na pozorování chování dětí v určité mateřské škole. Cílem práce je zjistit, zda chování dítěte ve skupině vrstevníků souvisí s rodinným zázemím, ze kteréch děti pocházejí. Práce je založena na kvalitativní metodologii.
Stručná osnova:
1) Dítě předškolního věku
- Vývoj dítěte ve věku 3 – 6 let
- Sociální chování dítěte předškolního věku
- Komunikace a hra
2) Rodina a její význam v životě dítěte
- Rodina jako základní socializační prostředí
- Role v rodině, dynamika rodiny
- Výchovné styly a přístupy
- Dysfunkční rodinné prostředí
3) Výzkumná část
- Cíle práce, výzkumné otázky
- Metodologie výzkumu, cílová skupina
- Pozorování a jeho analýza
- Interpretace dat a diskuse
Seznam odborné literatury
RABUŠICOVÁ, M. ŠEĎOVÁ, K., TRNKOVÁ, K., ČIHÁČEK, V. Škola a/versus/ rodina. Brno : MU, 2004, ISBN 80-2103598-6
DE SINGLY, F. Sociologie současné rodiny
VÝROST, J. Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Portál, 1998
ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. pedagogická literatura.
MAŘÍKOVÁ, H. a kol.: Proměny současné české rodiny. Rodina ? gender ? stratifikace. Praha, SLON 2000.
MATĚJČEK,Z.: Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha, SPN 1992.
MATĚKČEK,Z.: Rodiče a děti. Praha, Avicenum 1986.
MOŽNÝ,I.: Sociologie rodiny. Praha, SLON 1999.
MOŽNÝ, I.: Moderní rodina (mýty a skutečnosti). Brno, Blok 1990.
GOODY, J. Proměny rodiny v evropské historii: historicko-antropologická esej. Nakladatelství Lidové noviny, Praha, 2006.
HORSKÁ, P. - KUČERA, M. - MAURr, E. – Stloukal, M. Dětství, rodina a stáří v dějinách Evropy. Panorama, Praha, 1990.
HORSKÝ, J. - Seligová, M. Rodina našich předků. Nakladatelství Lidové noviny, Praha, 1997.
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Portál, Praha, 1995.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK