Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci
Název práce v češtině: Rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci
Název v anglickém jazyce: Developing of pupils´ competence to cooperate
Klíčová slova: žákovská kompetence ke spolupráci, vývojové předpoklady ke spolupráci, vyučovací styl, kooperativní výukové strategie, skupinová práce
Klíčová slova anglicky: pupils' competence to cooperate, developmental prerequisites for cooperation, teaching style, cooperative teaching strategies, group work
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 27.11.2014
Datum zadání: 27.11.2014
Datum a čas obhajoby: 18.05.2016 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:09.03.2016
Datum proběhlé obhajoby: 18.05.2016
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude mít toereticko-výzkumný charakter.
Cíl: Analyzovat vztah mezi způsobem vedení výuky učitelem a rozvíjením kompetence žáků vzájemně spolupracovat. Objasnit vliv povahy tothoto vztahu na sociální klima školní třídy.
Seznam odborné literatury
KASÍKOVÁ, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha 1997.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H.: Pedagogika pro učitele. Praha 2010.
BELZ, H., SIEGRIST, M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha 2001.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D.: Respektovat a být respektován. Kroměříž 2005.
NELEŠOVSKÁ, A.: Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha 2005.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha 2006.
KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A.: Analýza vyučování. Praha 2009.
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, Z.: Komunikace ve školní třídě. Praha 2009.
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.: Vyučování jako dialog. Praha 2007.
HRABAL, V., PAVELKOVÁ. I.: Jaký jsem učitel. Praha 2010.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V.: Výukové metody. Brno 2003.
MAREŠ, J.: Styly učení žáků a studentů. Praha 1998.
CANGELOSI, J., S.: Strategie řízení třídy. Praha 2009.
HELUS, Z.: Sociální psychologie pro pedagogy.Praha 2007.
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J.: Komunikace ve škole. Brno 1995.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha 2000.
Předběžná náplň práce
Teoretická část:
1. Analyzovat požadavky na rozvíjení kompetence ke spolupráci u žáků na 1.stupni ZŠ z hlediska vývojové psychologie,sociální psychologie a pedagogiky, zejména z hlediska současných vzdělávacích strategií (sociální konstruktivismus).
2. Pojednat vliv vyučovacího stylu učitele na rozvíjení sledované kompetence.
3. Ozřejmit vztah mezi rozvinutou a nerozvinutou kompetencí spolupracovat a sociálním klimatem školní třídy.

Praktická část:
Zpracovat případovou studii několika školních tříd a třídních učitelů na 1.stupni ZŠ. Záměrně vybraný výzkumný vzorek - učitelé, kteří cíleně pečují o klima mimo jiné prostřednictvím důrazu na skupinovou, resp. kooperativní práci žáků.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK