Protože klasická frontální výuka, kde mají žáci vyučujícího poslouchat a dělat si zápis, se stává stereotypem, rozhodla jsem se věnovat tématu, kde můžu zařadit více metod do výuky jak v hodinách zeměpisu, tak v hodinách přírodopisu. Cílem této práce bylo vytvořit příručku pro učitele včetně potřebných výukových materiálů na téma přírodní krajiny Ameriky a následně zhodnotit přínos těchto aktivit. Výukové materiály byly testovány celkem ve dvou třídách na základní škole v Dolních Břežanech. Obě třídy absolvovaly pretest, výuku, 1. posttest (bezprostředně po výuce) a 2. posttest (6 týdnů po výuce), dále si vyzkoušeli i aktivity, při kterých museli využít vědomosti získané během výuky. Data byla vyhodnocena statistickými analýzami, které ukázaly rozdíl v dosažených znalostech mezi pretestem a 1. posttestem, zatímco výsledky mezi 1. a 2. posttestem se nelišily. Lze říct, že žáci získali nové vědomosti a jejich znalosti byly lepší než na začátku, tyto znalosti jim zůstali i po delší době uchované.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Classical frontal teaching, where pupils are supposed to listen to the teacher and make notes is becoming stereotypical. Therefore I decided to focus on a topic where I can apply more teaching methods both in Geography lessons and Biology ones. The goal of this work was to create a teaching guide including necessary materials covering the topic of American natural lanscapes and afterwards to evaluate the contribution of these activities. The teaching materials were tested in two classes in The Basic School in Dolní Břežany. Both classes underwent a pretest, the first posttest (immediately after the experimental lessons), the second posttest (six weeks after the experimental lessons) and pupils also tried activities in which they had to apply their achieved knowledge. The data were evaluated using statistical analyses where the results showed a progress of gained knowledge between the pretest and the first posttest, whereas their knowledge did not significantly differ between the first and second posttest. It can be concluded that pupils broadened their knowledge, which was deeper than at the beginning and the pupils were able to retain this knowledge for a longer time.