Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Název práce v češtině: Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Název v anglickém jazyce: Attitude of High-school Childern towards Planned Parenthood
Klíčová slova: adolescence, gender, muži, ženy, rodina, mateřství, role otce, sexuální výchova, antikoncepce, interrupce,fenomén single
Klíčová slova anglicky: adolescence, gender, men, women, family, motherhood, father’s role, sexual edukation, contraception, single phenomenon
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav sociálního lékařství (15-190)
Vedoucí / školitel: Mgr. Eva Vachková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.09.2014
Datum zadání: 11.09.2014
Datum a čas obhajoby: 26.10.2016 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.09.2016
Datum odevzdání tištěné podoby:23.09.2016
Datum proběhlé obhajoby: 26.10.2016
Oponenti: MUDr. Ilona Zimmerová
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce pojednává o informovanosti středoškolské mládeže o plánovaném rodičovství.
V teoretické části byly objasněny pojmy adolescence, gender, život singl, plánované rodičovství, sexuální výchova a stručný přehled antikoncepčních metod. Přiblíženo bylo mateřství, role otce, role matky, rodina a rodičovství.
V empirické části jsem zjišťovala znalosti o antikoncepci a plánovaném rodičovství
u studentů gymnázia a střední odborné školy. Pátrala jsem, která antikoncepce je studenty preferována a z jakého důvodu, jaké mají znalosti o postkoitální antikoncepci či umělém přerušení těhotenství a také zda mají více informací chlapci nebo dívky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis deals with the secondary school youths‘ awareness of the planned parenthood.
In the theorecical part,the notions adolescence, gender, single life, planned parenthood and sexual education were explained together with a brief overview of contraceptive methods. Also, the motherhood, the father’s role,the mother’s role, the family and the parenthood were clarified.
In the empirical part, I surveyed the knowledge of the contrateption and the planned parenthood with the students of a grammar school and of a secondary school. I searched for their knowledge of Postcoital contraception as well as of the termination of pregnancy. I also surveyed who is more informed, whether boys or girls.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK