Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství
Název práce v češtině: | Postoj středoškolské mládeže k otázkám plánovaného rodičovství |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Attitude of High-school Childern towards Planned Parenthood |
Klíčová slova: | adolescence, gender, muži, ženy, rodina, mateřství, role otce, sexuální výchova, antikoncepce, interrupce,fenomén single |
Klíčová slova anglicky: | adolescence, gender, men, women, family, motherhood, father’s role, sexual edukation, contraception, single phenomenon |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav sociálního lékařství (15-190) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Eva Vachková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.09.2014 |
Datum zadání: | 11.09.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 26.10.2016 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.09.2016 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 23.09.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.10.2016 |
Oponenti: | MUDr. Ilona Zimmerová |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce pojednává o informovanosti středoškolské mládeže o plánovaném rodičovství.
V teoretické části byly objasněny pojmy adolescence, gender, život singl, plánované rodičovství, sexuální výchova a stručný přehled antikoncepčních metod. Přiblíženo bylo mateřství, role otce, role matky, rodina a rodičovství. V empirické části jsem zjišťovala znalosti o antikoncepci a plánovaném rodičovství u studentů gymnázia a střední odborné školy. Pátrala jsem, která antikoncepce je studenty preferována a z jakého důvodu, jaké mají znalosti o postkoitální antikoncepci či umělém přerušení těhotenství a také zda mají více informací chlapci nebo dívky. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the secondary school youths‘ awareness of the planned parenthood.
In the theorecical part,the notions adolescence, gender, single life, planned parenthood and sexual education were explained together with a brief overview of contraceptive methods. Also, the motherhood, the father’s role,the mother’s role, the family and the parenthood were clarified. In the empirical part, I surveyed the knowledge of the contrateption and the planned parenthood with the students of a grammar school and of a secondary school. I searched for their knowledge of Postcoital contraception as well as of the termination of pregnancy. I also surveyed who is more informed, whether boys or girls. |