Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj čtenářské gramotnosti v programu Začít spolu prostřednictvím ranního dopisu.
Název práce v češtině: Rozvoj čtenářské gramotnosti v programu Začít spolu prostřednictvím ranního dopisu.
Název v anglickém jazyce: Developing reading literacy in Step by Step education programme through the morning letter.
Klíčová slova: ranní zpráva, čtenářská gramotnost, klíčové kompetence, program Začít spolu, inovativní metody ve výuce
Klíčová slova anglicky: morning letter, reading literacy, educational programme Step by Step, inovative method od education
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 23.07.2014
Datum zadání: 23.07.2014
Datum a čas obhajoby: 15.01.2020 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:06.12.2019
Datum proběhlé obhajoby: 15.01.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce bude popsat význam a úlohu ranního dopisu v programu Začít spolu z pohledu rozvoje čtenářské gramotnosti.
Výzkumná část bude koncipována jako akční výzkum. Budou ověřovány a analyzovány ranní dopisy z pohledu jednotlivých složek čtenářské gramotnosti. Práce bude směřovat k tvorbě metodických postupů a nástrojů pro koncipování ranních dopisů s ohledem na ucelený rozvoj všech složek čtenářské gramotnosti.
Seznam odborné literatury
V. Krejčová, J. Kargerová: Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro I. stupeň základní školy, Praha: Portál 2003
Z. Kreislová: Krok za krokem 1. třídou, Praha: Grada Publishing, 2008
Tomková: Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole, Praha: Universita Karlova, 2007
Robert Fisher: Učíme děti myslet a učit se, Praha: Portál 2011
A.Tomková, R. Marušák, J.Provazník: Spolupráce dětí 1. a 2. stupně ZŠ při rozvoji čtenářské gramotnosti: manuál příkladů z praxe, Praha: Univerzita Karlova, 2012

Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem Rozvoj čtenářské gramotnosti v programu Začít spolu prostřednictvím ranního dopisu se zabývá metodou ranního dopisu (též „ranní zprávy“) a jeho významem pro rozvoj čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí. V teoretické části je stručně představena transformace českého školství po roce 1989, pozornost je věnována i rozvoji klíčových kompetencí. Dále se teoretická část věnuje rozvoji čtenářské gramotnosti, vzdělávacímu programu Začít spolu a metodě ranního dopisu. V praktické části je následně představen vlastní výzkum, formou analýzy 20 ranních zpráv, a dále také návrhy metodických postupů a rad k používání tohoto nástroje ve výuce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The Master’s Thesis with the title Developing reading literacy in Step by Step education programme through the morning letter deals with the method of morning letter and its meaning for the development od the reading literacy and key competences. The theoretical part introduces the transformation of the Czech educational system since 1989. The key competences system is also introduced. The reading literacy, educational systém Step by Step and method of monrning letter is also introduced. In the practical part, 20 morning letters are analysed and then methodical approaches and tools how to use the morning letter are described.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK