Dopad crowdfundingu na tradiční distribuční struktury
Název práce v češtině: | Dopad crowdfundingu na tradiční distribuční struktury |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Crowdfunding impact on traditional distribution structures |
Klíčová slova: | Crowdfunding, Venture kapitál, Disintermediace, Zprostředkovatel, Start-up, Financování |
Klíčová slova anglicky: | Crowdfunding, Venture capital, Disintermediation, Intermediary, Start-up, Funding |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Ondřej Zaoral, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.11.2011 |
Datum zadání: | 11.11.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.07.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2014 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2014 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Nová média jsou nositelem řady změn, přináší zejména zásadní změnu komunikačního modelu z „one-to-many“ na „many-to-many“. V tomto novém modelu probíhá interakce mezi všemi účastníky komunikace, role jedinečného „moderátora“ (nebo „cenzora“) komunikace je značně oslabená.
Nová média jsou však také významným módním trendem, což vede k občasnému přeceňování významu změn, které přinášejí. Jedním z takových trendů je crowdfunding. Smyslem této diplomové práce je zhodnotit význam změn, které crowdfunding vnáší do tradiční distribuční struktury a zhodnotit, zda je hodnota tohoto nástroje fundamentální změnou nebo nadhodnoceným trendem. 1. Úvod do diskurzu nových médií 2. Crowdfunding jako charakteristický nástroj nových médií 3. Ekonomické modely tradičních médií 4. Analýza vlivu crowdfundingu na tradiční ekonomické modely Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
MONTEIRO, Bren, SCAGLIA, Beatriz. Microfinance: Crowd Funding, Webster's Digital Services, 2010, 130 s., ISBN 1170064914, 9781170064917
LAWTON, Kevin, MAROM, Dan. The Crowdfunding Revolution: Social Networking Meets Venture Financing, CreateSpace, 2010, 254 s., ISBN 1456334727, 9781456334727 MOGGRIDGE, Bill. Designing Media, The MIT Press, 2010, 570 s., ISBN 0262014858, 9780262014854 JENKINS, Henry, THORBURN, David. Democracy and New Media, The MIT Press, 2004, 397 s., ISBN 0262600633, 9780262600637 HOLMAN, Robert. Dějiny ekonomického myšlení, 3. vyd., Praha: C.H. Beck, 2005, 539 s., ISBN: 8071793809, 9788071793809 |