Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dopad crowdfundingu na tradiční distribuční struktury
Název práce v češtině: Dopad crowdfundingu na tradiční distribuční struktury
Název v anglickém jazyce: Crowdfunding impact on traditional distribution structures
Klíčová slova: Crowdfunding, Venture kapitál, Disintermediace, Zprostředkovatel, Start-up, Financování
Klíčová slova anglicky: Crowdfunding, Venture capital, Disintermediation, Intermediary, Start-up, Funding
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Vedoucí / školitel: Ing. Ondřej Zaoral, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.11.2011
Datum zadání: 11.11.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.07.2014
Datum a čas obhajoby: 17.09.2014 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2014
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2014
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Nová média jsou nositelem řady změn, přináší zejména zásadní změnu komunikačního modelu z „one-to-many“ na „many-to-many“. V tomto novém modelu probíhá interakce mezi všemi účastníky komunikace, role jedinečného „moderátora“ (nebo „cenzora“) komunikace je značně oslabená.
Nová média jsou však také významným módním trendem, což vede k občasnému přeceňování významu změn, které přinášejí. Jedním z takových trendů je crowdfunding. Smyslem této diplomové práce je zhodnotit význam změn, které crowdfunding vnáší do tradiční distribuční struktury a zhodnotit, zda je hodnota tohoto nástroje fundamentální změnou nebo nadhodnoceným trendem.
1. Úvod do diskurzu nových médií
2. Crowdfunding jako charakteristický nástroj nových médií
3. Ekonomické modely tradičních médií
4. Analýza vlivu crowdfundingu na tradiční ekonomické modely
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
MONTEIRO, Bren, SCAGLIA, Beatriz. Microfinance: Crowd Funding, Webster's Digital Services, 2010, 130 s., ISBN 1170064914, 9781170064917
LAWTON, Kevin, MAROM, Dan. The Crowdfunding Revolution: Social Networking Meets Venture Financing, CreateSpace, 2010, 254 s., ISBN 1456334727, 9781456334727
MOGGRIDGE, Bill. Designing Media, The MIT Press, 2010, 570 s., ISBN 0262014858, 9780262014854
JENKINS, Henry, THORBURN, David. Democracy and New Media, The MIT Press, 2004, 397 s., ISBN 0262600633, 9780262600637
HOLMAN, Robert. Dějiny ekonomického myšlení, 3. vyd., Praha: C.H. Beck, 2005, 539 s., ISBN: 8071793809, 9788071793809
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK