Práce se zabývá komplexním rozborem psaní o videohrách v českých médiích. Nejdřív jsou zde definovány zkoumané pojmy na základě vlastních definic podpořených odbornou tematickou literaturou. Je zde vysvětleno, proč se videohry do médií zákonitě promítají. Důležitou součástí je citování různých názorů na psaní médií o videohrách, a to jak novináři, tak vědci. USA je vybrána jako cizí země, na které se dá dobře styl psaní o hrách ukázat, neboť je tím proslavená. Případovou studií je zde krátce rozebrán masakr v Sandy Hook a mediální ohlas na událost. Jako srovnání z České republiky je uvedena událost nehody youtubera Mártyho na dálnici a její mediální ohlas. Praktická část se věnuje provedenému výzkumu, který sleduje první týden každého měsíce roku 2014 a snaží se podchytit obecný styl psaní o hrách a četnost článků. Po provedeném výzkumu práce nabízí analýzu a typologii článků vytvořenou na základě výsledků. Další součástí je porovnání článků ve dvou časových obdobích, kdy v jednom se stala událost s hrami spojovaná a v druhém ne. Závěr je věnován shrnutí práce a odpovědím na výzkumné otázky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main goal of this work is to give reader a complex insights about how mainstream media in Czech Republic report about video games. Firstly, there is a definition of the subject and things in research based on common definitions
and definitions from topic literature. It is explained why do video games have to be reported about in media. An important thing is the addition of different opinions about reporting of videogames, that being from journalists themselves or scientists. USA is given example as a country, on which the style of reporting could be shown, because i tis famous with it´s controversial debates about video games. The case study example given her eis the Sandy Hook massacre and it´s aftermath in media. For comparison there is a case study from Czech Republic about highway accident of youtuber Márty and it´s aftermath in media. The research part of this work is based on a research that follows first week of each month of 2014 and tries to cover the style and the amout of articles on the topic. After the research there is a typology of the articles based on the research. The next part is comparison of the reporting in two time periods. An accident tied with video games happened in one and in the second did not. At the end there is a summary.