Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 372)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén tělesné kultury na stránkách českých zájmových periodik
Název práce v češtině: Fenomén tělesné kultury na stránkách českých zájmových periodik
Název v anglickém jazyce: The body culture phenomenon in czech special interests magazines
Klíčová slova: Časopisy, zájmová periodika, tělesná kultura, kulturistika, fitness, kvalitativní analýza, mediální reprezentace
Klíčová slova anglicky: Magazines, special interest magazines, physical culture, bodybuilding, fitness, qualitative research, media representations
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.07.2014
Datum zadání: 15.07.2014
Datum a čas obhajoby: 06.02.2017 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6, H105, 105, Hollar - místn. č. 105 (pro SZZk)
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2017
Datum proběhlé obhajoby: 06.02.2017
Oponenti: Mgr. Veronika Macková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BERGER, Peter L.; LUCKMANN, Thomas. Vyd. 1. Sociální konstrukce reality: pojednání o sociologii vědění. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6.
DURDOVÁ, Irena. Vybrané kapitoly ze sociologie tělesné kultury. Vyd. 1. Ostrava: Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava, 1999. ISBN 80-7078-691-4.
DWORKIN, Shari L.; WACHS, Faye L. Body panic: Gender, health and the selling of fitness. New York and London: New York University Press, 2009. ISBN 978-0-8147-1968-8.
FIALOVÁ, Ludmila. Body image jako součást sebepojetí člověka. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0173-7.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-485-4.
HODAŇ, Bohuslav. Úvod do teorie tělesné kultury. Vyd. 2. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1997. ISBN 80-7067-782-1.
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Vyd. 1. Portál, Praha 2003. ISBN 80-7178-697-7.
KOLOUCH, Vladimír; KOLOUCHOVÁ, Lenka. Kondiční kulturistika. Vyd. 1. Praha: Olympia, 1990. ISBN 80-7033-041-4.
KÖPPLOVÁ, Barbara. Kam směřují časopisy a lifestylové magazíny. In: JIRÁK, Jan et al. 10 let v českých médiích. Vyd. 1. Praha: Portál, s. 81-90. ISBN 80-7178-925-9.
LIBENSKÝ, Jan. Encyklopedie tělesné kultury I. Vyd. 1. Praha: Státní tělovýchovné nakladatelství, 1963. ISBN 27-074-63.
MAGUIRE, Jennifer. Fit for consumption: Sociology and the business of fitness. Oxon: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-42180-5.
MARKULA, Pirkko. Firm but shapely, fit but sexy, strong but thin. In: DUNNING, Eric; MALCOLM, Dominic et al. Sport: Critical concepts in sociology. London: Routledge, 2003, s. 222-258. ISBN 0-415-26292-5.
McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 4. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
OBEL, Camilla. Collapsing gender in competitive bodybuilding: The crisis of masculinity and violence to women in sport. In: SCRATON, Sheila; FLINTOFF, Anne (eds.). Sport: Critical concepts in sociology. London and New York: Routledge, 2002, s. 241-254. ISBN 0-415-25952-5.
OPATRNÝ, David (ed.). Ročenka ČUS 2015. Velké Přílepy: Olympia, 2016. ISBN 978-80-7376-437-1.
PACUT, Miroslav. Dějiny vybraných individuálních sportů. Vyd. 1. Ostrava: Repronis, 2010. ISBN 978-80-7329-245-4.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. ISBN 987-80-247-3568-9.
SEKOT, Aleš. Sociologie sportu. Vyd. 1. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity a Paido, 2006. ISBN 80-7315-132-4.
STACKEOVÁ, Daniela. Fitness – trendy a perspektivy. In: VINDUŠKOVÁ, Jitka; CHRUDIMSKÝ, Jan et al. Pohybové aktivity jako prostředek ovlivňování člověka. Vyd. 1. Praha: FTVS UK, 2003. ISBN 80-86317-28-5.
STACKEOVÁ, Daniela. Fitness. Metodika cvičení ve fitness centrech. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0840-5.
ŠPRYNAR, Zdeněk. Úvod do teorie tělesné kultury. Vyd. 1. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce bude mapovat vznik a vývoj časopisů zaměřených na tematiku fitness, kulturistiky a obecné tělesné zdatnosti v České republice a pokusí se osvětlit, jak se moderní trend rozvoje tělesné kultury a s ním související popularizace fitness aktivit napříč českou společností odrazil v tomto segmentu mediální produkce. Prostřednictvím časopisů Svět kulturistiky, FITNESS a MUSCLE&FITNESS bude práce odhalovat, jak proces obecné popularizace a komercionalizace tělesné kultury ovlivnil obsahovou strukturu těchto zájmových periodik. Vybraná periodika budou analyzována z hlediska volených témat, jejich rozsahu, cílového publika, používaných jazykových prostředků i grafického zpracování. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pak bude práce zkoumat, jakým způsobem je v jednotlivých titulech fenomén tělesné kultury uchopen a jaké znaky ho reprezentují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis will survey an origin and evolution of interest magazines specialized in fitness and bodybuiding in the Czech Republic and it will explain how physical culture represented by increasing popularity of fitness activities among general public had been reflected in this segment of media production. While analyzing three Czech magazines, Svět kulturistiky, FITNESS and MUSCLE&FITNESS, the thesis will examine how the mass popularization and commercialization of physical culture have affected a content structure of the magazines. The research will focus on selection of topics, target audience, use of language and graphic design. Qualitative content analysis will be used to study how the physical culture phenomenon is represented in selected magazines.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK