Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Název práce v češtině: Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Název v anglickém jazyce: Media costruction of reality in reality TV
Klíčová slova: Analýza, docusoap, gamedoc, mediální konstrukce reality, reality show, reality TV, televize
Klíčová slova anglicky: Analysis, docusoap, gamedoc, media construction of reality, reality show, reality TV, television
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milan Kruml
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.07.2014
Datum zadání: 09.07.2014
Datum a čas obhajoby: 03.02.2016 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar
Datum odevzdání elektronické podoby:29.12.2015
Datum proběhlé obhajoby: 03.02.2016
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BERGER, Peter L.; LUCKMANN, Thomas. Sociální konstrukce reality: pojednání o
sociologii vědění. Brno: CDK, 1999. 214 s. ISBN 80-85959-46-1.
Anotace: Autoři se zaměřují na definici sociální reality a analýzu jejího vztahu k lidskému úsilí utvářet v průběhu dějinného procesu realitu.

OUELLETTE, L., Murray, S. Reality TV: Remaking television culture. Vyd. 2. New York: New York University Press, 2009. 377 s. ISBN 0-8417-5733-2
Anotace: Kniha se zabývá specifickým žánrem reality TV, jeho vznikem a způsobem, jakým ovlivnil televizní kulturu. Zaměřuje se také na ekonomickou, vizuální, kulturální či diváckou stránkou tohoto žánru.

WYATT, Wendy N. a Kristie BUNTON. The ethics of reality TV: a philosophical examination. New York: Continuum, 2012, 205 s. ISBN 978-1-4411-8903-5.
Anotace: Kniha obsahuje příspěvky více autorů věnujících se reality TV z mnoha úhlů pohledu, jako je stereotypizace, otázka etiky a morality, komercionalizace nebo zachování soukromí.

BIGNELL, Jonathan. Big Brother: Reality TV in the twenty-first century. New York: Palgrave Macmillan, 2005, vii, 189 p. ISBN 978-140-3916-853.
Anotace: Autor se zabývá fenoménem 21. století – reality show. Vysvětluje její vznik, kulturní a politický význam a také vztah, který má k současné televizní produkci, včetně popisu toho, co je spojuje nebo odlišuje.

MILLER, Toby, John TULLOCH a Glen CREEBER. The television genre book. London: British Film Institute, 2001, xi, 163 p. ISBN 08-517-0849-8.
Anotace: V několika kapitolách jsou shrnuty základní žánry televizní zábavy, včetně charakteristiky jejich podoby. Kniha se také zabývá reality TV a nejdebatovanějšími otázkami v rámci tohoto žánru.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-802-6202-196.
Anotace: Kniha shrnuje základní informace o vybraných postupech kvalitativního výzkumu, sběru dat a jejich analýzy. Tyto postupy následně demonstruje na konkrétních příkladech z mnoha oblastí výzkumu.
Předběžná náplň práce
Cílem diplomové práce je na vybraných zahraničních pořadech typu reality TV zanalyzovat jejich charakteristické znaky a na jejich základě definovat způsob, jakým tvůrci pořadů pracují s vyobrazením reality. Skutečně média fungují pouze jako zprostředkovatelé, případně pokud zasahují do reality, jakým způsobem? Zaměřím se také na roli publika, respektive analýzu, zda působí jako pozorovatel, nebo je patrná snaha o jeho zapojení.

K tomuto účelu byli vybráni seriáloví zástupci dvou nejrozšířenějších žánrů, kterými jsou docusoap a reality show. V obou případech se jedná o velmi široké kategorie, proto se v rámci těchto žánrů budu věnovat několika specifickým pořadům věnujícím se různým tématům.

V případě docusoapů budu analyzovat pořady Long Way Round, Deadliest Catch, Fabulous Cakes, 16 and Pregnant, Destination Truth. V rámci reality show budu analyzovat pořady Survivor, Wife Swap, Pop Idol, Big Brother, The Amazing race, Ramsay's Kitchen Nightmares. Některé formáty byly převzaty také v českých médiích, proto bude možné srovnat mezi sebou zahraniční i domácí verze pořadu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis is to analyze the characteristics od selected Reality-TV shows in order to define how their creators depict reality. Do the media act only as mediator, or do they interfere with reality - and how? I will focus on the role of the audience, i.e. whether they act as an observer or whether they try to be actively involved.

For this purpose I have selected 11 representatives of the two most common genres, which are docusoaps and reality shows. Both categories are very broad, so I will focus on programs dedicated to various topics.

In case of docusoaps, I will analyze following shows: Long Way Round, Deadliest Catch, Fabulous Cakes, 16 and Pregnant, Destination Truth. As for reality shows, I will analyze following programs: Survivor, Wife Swap, Pop Idol, Big Brother, The Amazing Race, Ramsay's Kitchen Nightmares. Some formats have been adapted by Czech media, so it will be possible to compare between the original and the Czech version of such program.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK