Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Naučné stezky (Využití naučných stezek ve výuce na ZŠ)
Název práce v češtině: Naučné stezky (Využití naučných stezek ve výuce na ZŠ)
Název v anglickém jazyce: Nature Trails (Use of Nature Trails in Teaching in Primary Schools)
Klíčová slova: naučná stezka, ochrana přírody, environmentální výchova
Klíčová slova anglicky: nature trail, nature conservation, environmental education
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: Ing. Jan Andreska, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 18.06.2014
Datum zadání: 18.06.2014
Datum a čas obhajoby: 08.09.2014 08:00
Místo konání obhajoby: PedF UK Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:19.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 08.09.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: prof. RNDr. Lubomír Hanel, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce je zaměřena na naučné stezky a jejich využívaní ve výuce na základních školách.
Zabývá se problematikou naučných stezek, jejich funkcemi, druhy, využitím i jejich historií v České republice. Podstatná část tohoto tématu je věnována pravidlům při budování naučné stezky. Dalšími tématy jsou Ochrana přírody v České republice a Environmentální výchova, vzdělávání a osvěta.
Cílem výzkumu bylo zjistit, zda učitelé chodí v rámci výuky přírodovědných předmětů do terénu. A pokud ano, jak často. Další otázky pak byly zaměřeny na kritéria výběru naučné stezky a na celkové osobní zkušenosti s naučnými stezkami.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is focused on nature trails and way of using them for teaching in primary schools.
The thesis is focused on nature trails, their functions, types, application and also their history in the Czech Republic. Substantial part of this topics is devoted to the rules of building nature trails. Other topics in this theoretical part relate to the nature conservation in the Czech Republic and the environmental education and awareness.
The aim of the research was to determine whether teachers come while science teaching in the field. And if so, how often. Further questions were focused on the criteria of selection of the nature trail and overall personal experience with nature trails.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK