Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Street-art v marketingové komunikaci módních značek
Název práce v češtině: Street-art v marketingové komunikaci módních značek
Název v anglickém jazyce: Street art in Fashion Marketing Communications
Klíčová slova: Kultura, subkultura, underground, mainstream, street-art, graffiti, konzumní společnost, módní značky, sneakers, marketingová komunikace.
Klíčová slova anglicky: Culture, subculture, underground, mainstream, street-art, graffiti, consumer society, fashion brands, sneakers, marketing communication.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.06.2014
Datum zadání: 16.06.2014
Datum a čas obhajoby: 15.06.2015 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2015
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2015
Oponenti: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Street-art v marketingové komunikaci módních značek“ se zabývá celosvětovým fenoménem využívání alternativní kultury pro komerční účely a zaměřuje se na implementaci street-artu do marketingové komunikace módních značek. V první části je problematika zasazena do společensko-kulturního kontextu (vysvětluje pojmy dominantní a alternativní kultura, subkultura, móda a rozvádí otázku pohlcování undergroundových proudů mainstreamem a pronikání značek do světa alternativních skupin). Následně se pozornost obrací na složitou pozici street-artu , která se nachází na rozhraní mezi vandalismem, výtvarným uměním a komerčním světem. Dále se zaměřuje na módní značky (od luxusních po lifestylové a sportovní), které se inspirovaly street-artovou kulturou a přizvaly ke spolupráci pouličního umělce, aby pozdvihly design jejich produktů, efektivně oslovily nové zákazníky nebo příjemně překvapily ty stávající. Druhá část popisuje mediálně úspěšné případy kooperace módní značek a umělců ulice a pídí se po komerční a kreativním významu výsledných projektů. Na závěr jsou uvedena i možná rizika, která street-artové komunitě a kultuře, v souvislosti se spoluprácí s komerčním sektorem, hrozí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis "Street Art in Fashion Marketing Communications", focuses on the worldwide phenomenon of the use of alternative culture for commercial purposes, and focuses on the implementation of street-art in fashion marketing communication. The first part explains the socio-culture issue (through explaining the concepts of dominant and alternative culture, subculture, fashion and amplifying the issue of underground scenes’ absorption and penetration of the mainstream brands in the world of alternative groups). Then attention will be put upon the difficult position of street-art, which is located at the interface between vandalism, fine art and commercial world. This essay also focuses on fashion brands (including but not limited to luxury, lifestyle, and sportswear) which are inspired by street-art culture and involve the collaboration of street artist that raised the design of their products to effectively appeal to new customers. The second part describes media successful fashion-street art cases of cooperation and forage for commercial and creative significance of the resulting projects. In conclusion, the potential risks in street art community and culture in the context of cooperation with the commercial sector are listed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK