Role mentora v podmínkách základní školy
Název práce v češtině: | Role mentora v podmínkách základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Role of a mentor in conditions of a primary school |
Klíčová slova: | mentoring, mentor, role mentora, kompetence mentora, možnosti využití mentora, kvalitativní výzkum, případová studie. |
Klíčová slova anglicky: | mentoring, mentor, the role of a mentor, competences of a mentor, options of using a mentor, qualitative research, the case study. |
Akademický rok vypsání: | 2013/2014 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.06.2014 |
Datum zadání: | 11.06.2014 |
Datum a čas obhajoby: | 26.05.2015 08:15 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.05.2015 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | RNDr. Zuzana Matušková |
Zásady pro vypracování |
Zadání bakalářské práce: bakalářská práce se zaměřuje na vymezení role mentora v podmínkách základního vzdělávání. Studentka popíše obecně kompetence mentora, jeho činnosti a zasadí tuto roli do širšího kontextu základního vzdělávání. V další části bude zkoumat, zda v základních školách tato pozice zastoupena je a s jakým cílem či záměrem ji ředitelé škol stanovují. Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně,formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2013. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost. |
Seznam odborné literatury |
•BOROVEC, David. Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků. Řízení školy. 2010, č. 9, s. 10-12.
•ČECHOVSKÁ, Lucie. Role mentoringu ve školní instituci. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, Brno: PdF MU, 2011, roč. 136, č. 1, s. 23-25. ISSN 0323-0449. •GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. •LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika, Praha: UK Pedagogická fakulta, 2010, roč. 55, 3-4, s. 254 - 264. ISSN 0031-3815. •LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako podpora mezigenerační spolupráce ve škole in Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů. Brno: Paido, 2011, s.99 – 105. ISBN 978-80-7315-206-2. •PÍŠOVÁ, Michaela, DUSCHINSKÁ, Karolína. Mentoring v učitelství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-518-8. •PÍŠOVÁ, Michaela. Nový termín: mentoring. Učitelské noviny. 2009, 24, s.8-9. ISSN 0139-5718. •POL, Milan, LAZAROVÁ, Bohumíra. Program adaptace nových pracovníků – nenáročná a návratná investice. In: Personál – časopis pro rozvoj lidských zdrojů. Trutnov: PRATR, 1997, č. 7-8, roč. 3, s. 16-17. •POL, Milan, LAZAROVÁ, Bohumíra. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Praha: Ag.Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. •STARÝ, K., DVOŘÁK, D., GREGER, D., DUSCHINSKÁ, K. Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9. •ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. •VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4. •TMEJ, Karel et al. Uvádění začínajících učitelů základních a středních škol do praxe. Praha: SPN, 1980, s. 7-19. ISBN 14-586-80. |