Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role mentora v podmínkách základní školy
Název práce v češtině: Role mentora v podmínkách základní školy
Název v anglickém jazyce: Role of a mentor in conditions of a primary school
Klíčová slova: mentoring, mentor, role mentora, kompetence mentora, možnosti využití mentora, kvalitativní výzkum, případová studie.
Klíčová slova anglicky: mentoring, mentor, the role of a mentor, competences of a mentor, options of using a mentor, qualitative research, the case study.
Akademický rok vypsání: 2013/2014
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Romana Lisnerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.06.2014
Datum zadání: 11.06.2014
Datum a čas obhajoby: 26.05.2015 08:15
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7,Praha 1, M103, multimediální učebna
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2015
Datum proběhlé obhajoby: 26.05.2015
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: RNDr. Zuzana Matušková
 
 
 
Zásady pro vypracování
Zadání bakalářské práce: bakalářská práce se zaměřuje na vymezení role mentora v podmínkách základního vzdělávání. Studentka popíše obecně kompetence mentora, jeho činnosti a zasadí tuto roli do širšího kontextu základního vzdělávání. V další části bude zkoumat, zda v základních školách tato pozice zastoupena je a s jakým cílem či záměrem ji ředitelé škol stanovují. Práce bude vypracována na základě schváleného ideového a dále rozpracovaného prováděcího projektu popsanými metodami a za použití uvedené literatury. Studentka je povinna dodržet stanovený cíl a téma práce a realizovat výzkumný postup v souladu s cílem. V interpretaci získaných dat i při stanovení závěru musí postupovat objektivně,formální stránka a citování literatury bude odpovídat pokynům v metodickém materiálu pro závěrečné práce vydaném CŠM PedF UK v Praze v roce 2013. Práce musí splňovat kritéria pro závěrečné bakalářské práce, autorka práce tím dokládá dostatečnou kompetentnost pro další odbornou činnost.
Seznam odborné literatury
•BOROVEC, David. Odborný rozvoj začínajících pedagogických pracovníků. Řízení školy. 2010, č. 9, s. 10-12.
•ČECHOVSKÁ, Lucie. Role mentoringu ve školní instituci. Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy, Brno: PdF MU, 2011, roč. 136, č. 1, s. 23-25. ISSN 0323-0449.
•GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
•LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika, Praha: UK Pedagogická fakulta, 2010, roč. 55, 3-4, s. 254 - 264. ISSN 0031-3815.
•LAZAROVÁ, Bohumíra. Mentoring jako podpora mezigenerační spolupráce ve škole in Pozdní sběr. O práci zkušených učitelů. Brno: Paido, 2011, s.99 – 105. ISBN 978-80-7315-206-2.
•PÍŠOVÁ, Michaela, DUSCHINSKÁ, Karolína. Mentoring v učitelství. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-518-8.
•PÍŠOVÁ, Michaela. Nový termín: mentoring. Učitelské noviny. 2009, 24, s.8-9. ISSN 0139-5718.
•POL, Milan, LAZAROVÁ, Bohumíra. Program adaptace nových pracovníků – nenáročná a návratná investice. In: Personál – časopis pro rozvoj lidských zdrojů. Trutnov: PRATR, 1997, č. 7-8, roč. 3, s. 16-17.
•POL, Milan, LAZAROVÁ, Bohumíra. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy. Praha: Ag.Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.
•STARÝ, K., DVOŘÁK, D., GREGER, D., DUSCHINSKÁ, K. Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9.
•ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
•VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
•TMEJ, Karel et al. Uvádění začínajících učitelů základních a středních škol do praxe. Praha: SPN, 1980, s. 7-19. ISBN 14-586-80.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK